Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

KONCERTNI URED ZADAR U gradu postoji veliki broj ljudi koji trebaju i traže kulturu

17.01.2019. 19:00
KONCERTNI URED ZADAR U gradu postoji  veliki broj ljudi  koji trebaju i  traže kulturu


Koncertni ured Zadar od početka ovog mjeseca ima novu  ravnateljicu. Dinu Bušić zamijenila je gitaristica Melita Ivković. Melita  Ivković rođena je 1976. godine u Zadru, gdje završava osnovno opće i  glazbeno obrazovanje. Srednje glazbeno obrazovanje završila je 1994.  godine na Glazbenom učilištu Elly Bašić u Zagrebu. Iste godine upisuje  studij gitare na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, gdje je diplomirala 1998. godine.
Aktivna je kao koncertna umjetnica, producentica glazbenih zbivanja, nastavnica, bavi se skladanjem, obrađivanjem skladbi za gitaru, pisanjem tekstova o glazbi. Od svoje 16. godine, uključena je u sve poslove vezane uz glazbenu produkciju i svojevrstan menadžment u glazbi. Objektivno govoreći, teško da je netko imao impresivniji glazbeni  životopis za radno mjesto ravnatelja Koncertnog ureda.
Naime, kao koncertna umjetnica, već je 25 godina članica Zagrebačkoga gitarističkog kvarteta s kojim je nastupila na više od 500 koncerata u 30 zemalja na četiri kontinenta u SAD, Kanadi, Rusiji, Kini, Indiji, Južnoafričkoj Republici, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, kao i  širom Europe: u Londonu, Parizu, Rimu, Barceloni, Dublinu, Stockholmu, Kopenhagenu, Bruxellesu, Pragu, Ljubljani, Sarajevu, Ateni itd. S  Kvartetom je objavila 2 albuma.


Stručni i organizacijski radovi
Od 1998. do 2010. Melita Ivković je radila je kao nastavnica gitare na  Glazbenom učilištu Elly Bašić. Za to je vrijeme sudjelovala u organizaciji Dana gitare, festivala koji je u Zagreb doveo neka velika imena gitarističke scene: Colina Coopera, Carla Marchionnea, Eduarda Egueza i  ostale. 2010. godine vraća se u Zadar gdje radi kao nastavnica gitare na  Glazbenoj školi Blagoje Bersa.
Održala je javne satove sa studentima na University of Alabama, University of South Africa i na Međunarodnom festivalu gitare u Bruxellesu. Autorica je brojnih skladbi za gitaru, od kojih su tri etide objavljene  u stručnom časopisu Hrvatske udruge glazbenih pedagoga. Tekstove o  glazbi objavila je u časopisu Classical Guitar, najpoznatijoj publikaciji  takve vrste u svijetu.
Vaš dolazak na čelo Koncertnog ureda u Zadru, neki su mediji povezali s prijateljstvom s gradskom pročelnicom za kulturu i vašom  glazbenom kolegicom Dinom Bušić. Koliko je ta suradnja bila presudna za vaše imenovanje?
– Od 2005. ja preuzimam producentske zadaće Zagrebačkoga gitarističkog kvarteta te organizaciju brojnih koncerata i turneja ansambla.  Oni su ostvareni u suradnji s festivalima kao što su Bruxelles International Guitar Festival, Copenhagen International Guitar Festival, Aarhus International Guitar Festival, Zagreb Guitar Festival, te u suradnji s  Ministarstvom kulture Republike Hrvatske i Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske.
Dina i ja smo se upoznale 2011. i to kroz posao kada je ona kao djelatnica HNK Zadar organizirala jedan od koncerata Zagrebačkog gitarističkog kvarteta. Naša profesionalna suradnja se nastavila kako kroz  organizaciju koncerata u sezonama koje su uslijedile, tako i kroz duo  kojeg smo oformile. Činjenica jest dakle da se tu radi o poslovnoj suradnji koja jest s vremenom prerasla u dobre odnose.


Kvaliteta nije elitizam
Spojila nas je zajednička strast prema tzv. world-musicu, gdje smo  napravile dva uspješna projekta: jedan je projekt brazilske glazbe, a  drugi projekt zaboravljene arbanaške glazbe. Oba projekta smo uspješno prezentirali izvan Hrvatske: brazilsku glazbu na jazz festivalu u  francuskom Alsaceu, a projekt arbanaških pjesama na jazz festivalu u  Tirani.
No jedan dio publike mišljenja je da je Koncertni ured posložio  svoj program pomalo elitistički?
– Mi se financiramo od javnog novca te smo dužni promovirati kvalitetu, ne radi se tu ni o kakvom elitizmu.  Mislim da je program sastavljen, kako se ono kaže, u sredini. Važno je da u gradu postoji veliki  broj ljudi koji trebaju i traže kulturu. Ponekad se čini da su ovi drugi  glasniji. No mislim da su brojke na našoj strani. Napose tu mislim na  posjećenost koncerata. U 2018. je događaje u organizaciji Koncertnog  ureda posjetilo je 18.000 ljudi. To je prvenstveno rezultat dobrog rada  Koncertnog ureda u zadnje 4 godine. Naravno da programski idemo i  ususret mladima pa i s alternativnijim repertoarom. Tu je program  Klub u Kneževoj koji također privlači veliki broj ljudi. Iako već sad dogovaramo koncerte za sljedeću sezonu, trenutačno u Koncertnom uredu radimo po programu kojeg je sastavila moja prethodnica Dina  Bušić. Koncertna sezona ide od jeseni pa sve do lipnja. Vrlo brzo imamo koncerte Kvarteta gitara pa Zadarskog komornog orkestra s Petrom  i vukom te Cubismo i Jazz orkestar HRT-a, rekla je Melita Ivković.
Koliko košta jedna koncertna sezona i za koje iznose nastupaju komorni glazbenici u Zadru pitanje je na kojeg je spremno odgovorila  nova ravnateljica.
– Koncertna sezona ili troškovi programa  koštaju oko 350.000 kn.  Mnogi kad čuju taj iznos kažu da nije veliki s obzirom na to da je Ured  lani producirao 79 vlastitih događanja te 68 ostalih događanja. Tu je  produkcija Glazbenih večeri u Donatu čiji program osmišljava Jurica  Šoša te Međunarodno natjecanje pjevačkih zborova koji se dogodine  održavaju bijenalno. Moram istaknuti da kompletan program nije elitistički. Program je za svačiji ukus ali i s kvalitativnim odmakom od nekih drugih glazbenih sadržaja. Naši izvođači koštaju od 2-3 tisuće kuna  do najmanje 20.000 kn za nastup orkestra, rekla je na kraju kratkog razgovora ravnateljica Koncertnog ureda Zadar Melita Ivković.




Brojne nagrade i dva nosača zvuka
U glazbenom životopisu Melite Ivković ističu se i nagrade: Prva nagrada u kategoriji komorne glazbe, natjecanje Trofeo Kawai, Tortona,  Italija, 1996. Prva nagrada u kategoriji komorne glazbe, natjecanje Simone Salmaso, Viareggio, Italija, 1998. Grand Prix, Festival i natjecanje  Ghitaralia, Przemysl, Poljska, 1998. Ivan Lukačić, nagrada za najbolju  izvedbu na Varaždinskim baroknim večerima, 1998.
Izdala je i dva nosača zvuka: CD: Da fuga a milonga, Muzički informativni centar, 2005. i CD: Preludes and Fugues, Vlastito izdanje, 2009.  te notno izdanje Tri etide, Časopis Gitara br. 17, 2015. Melita Ivković je  objavljivala i tekstove u stručnom tisku pod nazivima: Die Kunst der  Fuge on four guitars, Classical Guitar Magazine, br. 216, 2001 (Velika  Britanija).