U Zadru očekuju, kao i uvijek, toplu dobrodošlicu i kultiviranu publiku

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Saksofonist Lovro Merčep i čembalist Franjo Bilić uoči koncerta
Autor: 
Ovo nam je prva zajednička suradnja i iznimno mi je drago da će se naš prvi koncert održati u Zadru. Mislim da je poseban upravo taj spoj starog i novog, kod instrumenata, ali i kod glazbe koje sviramo, naglašava Merčep, a Bilić dodaje da se njihova glazba isprepliće na poseban način te da spoj starog i novog funkcionira bolje nego što su se nadali
KUZ
Novi koncert u Pretplatničkom ciklusu Koncertnog ureda Zadar

Iza primamljivog naslova Baroque & Beyond krije se novi koncert u Pretplatničkom ciklusu Koncertnog ureda Zadar, na rasporedu sutra, 18. ožujka u 20 sati u Svečanoj dvorani Sveučilišta. Ulaznice se prodaju na adresi www.kuzd.hr te danas i sutra na info pultu Kneževe palače od 11 do 13 i od 18 do 20 sati, s tim da na dan koncerta blagajna od 19 sati seli u Svečanu dvoranu Sveučilišta.

Saksofonist Lovro Merčep i čembalist Franjo Bilić publici će se predstaviti privlačnim programom u rasponu od pariškoga skladatelja i gambista Marina Maraisa (1656. – 1728.), koji je djelovao na dvoru Luja XIV. i Luja XV. kao kraljev ordinarij za violu da gambu, preko Johanna Sebastiana Bacha (1685. – 1750.), skladatelja čije ime već više od tri stoljeća budi strahopoštovanje i neprestano zanimanje ljubitelja glazbe, do suvremenih hrvatskih skladatelja Ivana Božičevića (1961.) i Gordana Tudora (1982.) koji slušatelje vode od meditativnih atmosfera do virtuoznih pasaža uz primjenu proširenih tehnika sviranja čembala i saksofona.

Impresivne biografije

Lovro Merčep (Zagreb, 1990.) naobrazbu je stekao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na Konzervatorijima u Lyonu, Versaillesu i Amsterdamu. Tijekom studija bio je stipendist Grada Samobora, Zaklade Adris i francuske Vlade, dobitnik Rektorove i Dekanove nagrade Sveučilišta u Zagrebu te Plakete grada Samobora. Jedan je od dobitnika nagrade Mladi glazbenik godine Zagrebačke filharmonije za umjetnička postignuća u 2016. godini. Zapaženi su njegovi solistički nastupi uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Zagrebačke soliste, Simfonijski orkestar RTV Slovenije, Komorni gudački orkestar Slovenske filharmonije, Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar i Vokalni ansambl Antiphonus.

Franjo Bilić (Zagreb, 1994.) diplomirao je čembalo magna cum laude (2018.) i dirigiranje (2021.) na Muzičkoj akademiji u Zagrebu s Dekanovom i šest Rektorovih nagrada. Studirao je čembalo, suvremeni čembalo, klavikord na Konzervatoriju u Amsterdamu, dirigiranje puhačkim orkestrima na Visokoj umjetničkoj školi u Bernu i dirigiranje na Visokoj školi za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču. Kao dirigent imao je zapažena postignuća, dirigirajući tri izvedbe opere Agrippina G. F. Handela u HNK-u u Zagrebu kao maestro al cembalo pod mentorstvom Tomislava Fačinija, za što je dobio dvije Rektorove nagrade. U Bernu je dirigirao orkestrom Švicarske vojske, a u Hrvatskoj je umjetnički voditelj i čembalist brojnih ansambala.Razgovarali smo s mladim glazbenicima impresivnih biografija uoči koncerta te su ispričali kako je započeo njihov glazbeni put, otkrili što ih pokreće, kako je došlo do njihove neuobičajene kombinacije instrumenata te najavili što Zadrani sutra mogu očekivati na njihovom koncertu.

Prva suradnja

Bilić je započeo glazbeni put kao dječački sopran zbora Zagrebački dječaci i zbora Krijesnice, a Merčep priča kako dolazi iz obitelji glazbenika te da je vrlo rano počeo pokazivati interes za glazbu.
- Moj otac je također saksofonist, tako da su moji roditelji pokušali izbjeći da ja sviram isti instrument kao i on. Najprije sam počeo svirati violončelo i klavir, ali presudila je moja tvrdoglavost i upornost, te sam se ipak uspio izboriti da sviram saksofon. Očito im nisam dao previše izbora, simpatično prepričava Merčep kojemu je, kako kaže, najveće priznanje pljesak publike, pogotovo u ovim teškim vremenima kada je bilo jako izazovno održavati koncerte.
Pokreće ga želja za usavršavanjem i kontakt s publikom, a uzori su mu članovi Zagrebačkog kvarteta saksofona.
- Oni su pioniri saksofona u Hrvatskoj te su iznimno doprinijeli promociji hrvatske glazbe u svijetu. Također su mi uzori moji kolege muzičari i prijatelji Sara Glojnarić, Aljoša Jurinići, Petrit Çeku i drugi, dodaje Merčep.
Bilić kao najveće priznanje ističe Nagradu Ivo Vuljević i »dvije diplome u džepu«, a kao najveću podršku obitelj, posebice suprugu.
Kombinacija saksofona i čembala prilično je rijetka, a kako pričaju glazbenici, poznaju se iz Zagreba, no intenzivnije su se počeli družiti za vrijeme studija u Amsterdamu.
- Tada se vjerojatno i rodila ideja da sviramo skupa. Ovo nam je prva zajednička suradnja i iznimno mi je drago da će se naš prvi koncert održati u Zadru. Mislim da je poseban upravo taj spoj starog i novog, kod instrumenata, ali i kod glazbe koje sviramo, naglašava Merčep, a Bilić dodaje da se njihova glazba isprepliće na poseban način te da spoj starog i novog funkcionira bolje nego što su se nadali.

Spoj tradicije i modernog izričaja

U skladu s tim, Zadrani na sutrašnjem koncertu mogu očekivati, otkriva duo, nove zvukovne kombinacije, zanimljiv repertoar, kao i spoj tradicije i modernog izričaja.
- Veselim se što ćemo publici predstaviti nešto što još nisu imali prilike čuti, napominje Merčep.
Obojica su već nastupala u Zadru, međutim, odvojeno, kao duo će sad nastupiti prvi put.
- Nastupio sam na Glazbenim večerima u Sv. Donatu s Ardemus kvartetom i solo uz Zagrebačke soliste kada sam izveo Koncert za saksofon i gudače Pavla Dešpalja. Ti koncerti su mi ostali u jako lijepom sjećanju, a moje kolege iz kvarteta ostali su oduševljeni Zadrom i zadarskom publikom, govori Merčep i dodaje da očekuje, kao i uvijek u Zadru, toplu dobrodošlicu i kultiviranu publiku.
- Cijenimo što imamo priliku podijeliti svoju glazbenu priču s publikom, pogotovo jer dovozimo čembalo, instrument s ogromnim potencijalom koji ljudi prerijetko mogu čuti uživo, zaključuje na koncu Bilić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno