Morska šparoga pravo otkriće za ninske ugostitelje i posjetitelje

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Uz šokol i cvijet soli brendira se nova namirnica
Izuzetna povoljna okolnost pojavila se u činjenici da morska šparoga raste u velikim površinama u bazenima Solane Nin, koja je postala partner na projektu Gastronomskog brendiranja grada Nina, naglašava Dejanović
Boris KAĆAN
Morska šparoga - kraljica stola

U Ninu je u organizaciji Turističke zajednice održana gastro šetnja za domaće i strane novinare. Uz neizostavne delikatese ninskog tradicionalnog stola - šokol i cvijet soli na meniju se našla i jedna, u našoj gastronomiji relativno nepoznata namirnica - morska šparoga. Pomalo skeptični i sumnjičavi novinari pristupili su stolu oprezno, da bi nakon samo jednog zalogaja hvalili tu hrskavu i slankastu morsku biljku, koja se nikad prije nije posebno doživljavala. O morskim šparogama i gastro brendiranju grada Nina razgovarali smo s direktoricom TZ-a Marijom Dejanović, koja spominje i ljekovita svojstva navedene biljke.

Rižina, slanuša, cakljenača

- Ninski tradicijski naziv za morsku šparogu je rižina (Salicorina Europea, slanuša, caklenjača). Riječ je o rijetkoj deliciji, koja raste na području našeg grada, a od nedavno se može odmah isprobati. Morska šparoga bere se ručno, u svibnju i lipnju kada je njezina sezona. Biljka je to koja raste iz mora i donosi okuse obogaćene mineralima, željezom, kalcijem i vitaminima, a posebice vitaminom A, B i C, navodi Dejanović i dodaje kako je uz suradnju brojnih ugostitelja, morska šparoga unesena u ugostiteljsku ponudu kraljevskog grada.
- Za ninske ugostitelje morska šparoga je pravo otkriće, iako je oduvijek rasla tu uz more ispred svih. Kroz ovaj projekt gastro brendiranja unijeli smo jednu novu namirnicu i obogatili ponudu tradicionalnih jela, dodaje Dejanović.
Gastro brendiranje organizirano je u suradnji s klubom Gastronaut, a prema riječima direktorice Dejanović, važnu ulogu u prepoznavanju morske šparoge imala je gastro novinarka Karin Mimica.
- Ideja se rodila spontano još prije dvije godine prigodom posjeta novinarke Karin Mimice koja vodi klub Gastronaut. Šetnjom po drvenim šetnicama prema Kraljičinoj plaži naišle smo na polja slanuše, te je Karin upitala koriste li naši ugostitelji morsku šparogu u svojim jelovnicima. Kratkim razgovorom zaključile smo kako bi to bilo dobro uvesti u našu gastronomsku ponudu. Dogovoreno i učinjeno, a sve zahvaljujući potpori ninskih ugostitelja, bez kojih ništa ne bi bilo moguće, priča direktorica ninskog TZ-a i objašnjava kako je tekao proces izgradnje gastronomskog brenda.

Rado se upustili u brendiranje

- Prepoznavši potencijale ove delikatesne biljke, Turistička zajednica grada Nina je u suradnji s Klubom Gastronaut pokrenula projekt izgradnje gastronomskog brenda u koji se uključilo desetak ninskih ugostitelja i uvrstilo delicije s morskim šparogama u svoju ponudu. Ugostitelji su se rado upustili u prve faze koje su uključivale edukaciju prilagođenu njihovim željama, a budući da su na morsku šparogu reagirali jako pozitivno, pokazali su veliku kreativnost u sastavljanju jelovnika s tom delicijom. Izuzetna povoljna okolnost pojavila se u činjenici da morska šparoga raste u velikim površinama u bazenima Solane Nin, koja je postala partner na projektu Gastronomskog brendiranja grada Nina, naglašava Dejanović.
U gastro brendiranju sudjeluju ninski ugostiteljski objekti - pizzeria Za kvarat ure, konoba Branimir, gostionica Burela, trattoria Peperoni, konoba Sentimenti, street food & bar DeSalt, te restoran Kruške i jabuke unutar Zaton Holiday Resorta.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno