Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Kreira se suvremeni turistički proizvod destinacije s doživljajem izvornog dalmatinskog ambijenta

19.04.2021. 11:00


Turizam općine Pakoštane nalazi se na prekretnici razvoja između izrazito sezonalne destinacije masovnog turizma i turizma temeljenog na prirodnim i kulturnim preduvjetima prepoznatljive destinacije specifičnih oblika turizma, s naglaskom na autohtone i originalne elemente.
– U sinergiji Općine Pakoštane i općinske Turističke zajednice pred usvajanjem je strateški dokument, Strategija razvoja turizma Općine Pakoštane (Pakoštane, Drage, Vrana, Vrgada) za razdoblje od 2021. do 2025., kaže Danijela Vulin, direktorica TZO-a Pakoštane.


Turističko pozicioniranje destinacije u budućnosti
Glavni cilj Strategije je, kaže ona, stvoriti osnovni strateški okvir daljnjeg turističkog razvoja Pakoštane rivijere, odnosno definirati viziju turističkog razvoja i turističko pozicioniranje destinacije u budućnosti.
– Riječ je o temeljnom dokumentu za provođenje turističke politike razvoja i donošenje odluka tijela lokalne samouprave vezanih uz turistički razvoj, a koji se prvenstveno temelji na važnom geostrateškom položaju, prirodnom bogatstvu, kulturnoj i prirodnoj baštini te turističkoj djelatnosti, ističe Vulin, koja je na čelu TZO-a Pakoštane još od 1996. godine.
Turističku razvojnu strategiju izradio je Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, kaže ona, isti stručni tim koji je izradio i Strategija razvoja turizma Republike Hrvatske.
– Ovaj dokument je definirao strateške ciljeve, metode postizanja te metodologiju provođenja projekata koji se stapaju u strategiju koju Općina Pakoštane može provesti i pritom postići zacrtane društvene i ekonomske ciljeve, naglašava Vulin, ponosna nositeljica prestižnog priznanja, najbolje djelatnice Republike Hrvatske u sustavu turističkih zajednica.
– Prioritet je kreiranje suvremenog turističkog proizvoda destinacije, uz razvoj i sinergiju specifičnih oblika turizma, aktivnog odmora i outdoora, nautičkog, kulturnog, ruralnog, odmorišnog turizma i ekoturizma uz jedinstveni doživljaj izvornog dalmatinskog ambijenta. Dakako, uz tržišno usmjerenje i specijalizaciju ponude sukladno odabranim segmentima potražnje, ali uz naglašavanje autohtone ponude, kaže Vulin.
Općina Pakoštane je visoko konkurentna turistička destinacija. Do početka pandemije koronavirusa konstantno je bilježila rast broja noćenja i dolazaka, uglavnom u privatnom smještaju i autokampovima, među kojima su nagrađeni Kozarica u Pakoštanima i Oaza mira u Dragama. Top izbor je baštinski Hotel Heritage Maskovića han u Vrani sa 14 dvokrevetnih soba i dva de luxe apartmana.


Turisti traže »neodoljive« priče
Strategija razvoja turizma općine Pakoštane mora ostvariti povezivanje mikrodestinacija (Drage, Pakoštane, Vrana, Vrgada) u funkciji turističke valorizacije cjelokupnog prostora općine i produženja turističke sezone, naglašavajući vlastite posebnosti i mogućnosti razvoja, kreirajući integralni proizvod u interakciji sa susjednim destinacijama.
– Strategija razvoja turizma općine Pakoštane mora pružiti kvalitativni odgovor na izazove okruženja, u uvjetima pandemije, kaže ona, kao i na standarde i protokole epidemiološke sigurnosti – Safe stay in Croatia, nacionalnu oznaku sigurnosnih protokola u turizmu i ugostiteljstvu.
– To se odnosi na intenzivno praćenje trendova potražnje, boravak u izoliranom smještaju, fleksibilnost rezervacija, putovanje u blizini doma, žudnju za putovanjem, dulji boravak, putovanje u malim grupama, orijentaciju prema aktivnom odmoru u prirodi, objašnjava Vulin.
Dobar marketing danas počiva na efektivnom pričanju priče. U industriji doživljaja potrošači traže »nezamislive«, tj.«neodoljive« priče.
– Turizam prvenstveno prodaje doživljaj, a središnja produktivna djelatnost turizma je stvaranje tog doživljaja. U Strategiji se stavlja naglasak na razvoj avanturističkog, outdoor, sportskog i zelenog turizma te razvoj transformativnog i participativnog turizma, kaže Vulin.




Emocije i pametni turizam
Emocije koje imaju središnju ulogu u ljudskim životima nisu vezane samo za obiteljsko i prijateljsko okruženje, već su i ključni aspekt u uslužnoj ekonomiji u turizmu.
– Turizam je sklop nevjerojatnih iskustva i emocija, nezaboravnih doživljaja i priča i to moramo imati na umu kako bismo mogli učinkovito promovirati našu destinaciju, naglašava Vulin.
Digitalizacija turizma je temeljena na inovativnim digitalnim i tehnološkim rješenjima u segmentima ponude i promocije, digitalne online platforme koje povezuju ponudu i potražnju.
– Pametni turizam znači poticanje na prihvaćanje digitalnih trendova te je implementiran u Strategiji. Prioritet je stvarenje nekog boljeg, novog normalnog turizma, a krize kao ove trebamo iskoristiti kao priliku za veću, bržu i bolju promjenu od one koju bi radili u uvjetima kad sve radi »po starom«, smatra Vulin.
Obzirom na situaciju, iz zdravstvenih razloga se izbjegavaju prenapučene destinacije te na važnosti dobivaju one koje evidentiraju kontrolirana i primjerena turistička kretanja.
– Stoga ljetni odmorišni turizam Pakoštana treba sagledati uvažavajući novu dimenziju kvalitete i diversifikacije dodatnih sadržaja turističke ponude valorizirajuću prirodnu raznolikost i hedonizam u jedinstvenom prirodnom i kulturnom ambijentu, zaključuje Vulin.


Fitness park u borovima i tri otočića
Iako je pandemija koronavirusa nanijela brojne gubitke turističkoj industriji, istodobno su se pojavile nove mogućnosti i izazovi. U projektu Općine i TZO-a Pakoštane u borovoj šumi kod osnovne škole izgradit će se fitness park koji će služiti za domaće i goste.
Također, slijedi uređenje otoka Juština opremljenog za izletnički, otočni turizam nadomak kopnu, najavljuje Vulin.