Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Gužva na aerodromu: za vikend 100 slijetanja i polijetanja

Autor: Dragana Glavočić

18.07.2008. 22:00
Gužva na aerodromu: za vikend 100 slijetanja i polijetanja

Foto: Vedran SITNICA



Kako bi Zračna luka mogla primati zrakoplove veće nosivosti, kao što je boing 747, sadašnja pista dužine 2.500 metara u dogledno vrijeme produžit će se za još 500 metara
Nedavno je kroz Zračnu luku Zadar prošao rekordan broj od 2.500 putnika, s 60 operacija zrakoplova. Za ovaj vikend najavljeno je preko 100 operacija polijetanja i slijetanja zrakoplova. U subotu, kako smo doznali u Zračnoj luci Zadar, predviđeno je 30 komercijalnih letova i 25 malih zrakoplova težine od 1 do 2 tone, a od toga je šest VIP letova.
Prema riječima Katice Pupić-Bakrač, direktorice Zračne luke, subota i nedjelja su dani kad kroz terminal prođe oko 2.500 putnika dok tijekom ostalih dana ta se brojka smanji za 50 posto, osim u srijedu kad prema zadarskoj zračnoj bazi prometuju pojedine zrakoplovne tvrtke.  Za ovaj vikend najavljeni su dolasci iz Austrije, Irske, Italije, Njemačke, Velike Britanije i Francuske, a odlasci prema Italiji, Češkoj i Francuskoj.
– Pošle godine kroz Zračnu luku je prošlo 120.000 putnika, što je najviše u 40 godina postojanja Zračne luke. Ove godine smatramo da će oko 170.000 putnika proći kroz naše terminale. S obzirom na dosadašnji broj putnika, mogu reći da smo imali 40 posto više putnika od onog broja koliko smo planirali. Očekujemo da ćemo u mjesecu srpnju imati oko 30.000 putnika, kazuje direktorica, jednako kao u cijeloj 2000. godini.
1998. samo 12.00 putnika
S obzirom da kvaliteta turističke ponude znatno utječe na razvoj i poboljšanje uslužne djelatnosti  Zračna luka Zadar, značajni pomaci učinili su se proteklih godina, Tijekom Domovinskog rata, Zračna luka je bila potpuno devastirana te je uspjela funkcionirati bez vode i struje. Godine 1998. imala je 12.000 putnika.
– Prije deset godina nismo bili ni blizu broju putnika koji danas prolazi kroz našu Zračnu luku. Morali smo se dignuti iz pepela i nanovo krenuti. Danas imamo respektabilan aerodrom. Kad putnik sleti, može vidjeti sliku zračne luke koja u cjelosti predstavlja sliku županije u koju dolazi. Mi smo samo još jedna karika u lancu, naravno pored hotela i restorana, koja stvara sliku ovog kraja i svega onoga što on predstavlja, kazuje Pupić-Bakrač.
Danas se suvremeno opremljena zračna luka prostire na 5.000 četvornih metara, a to znači da se njena površina udvostručila od kad postoji.
– Proširili smo terminal za međunarodni dolazak i izgradili sortirnicu i dispečarski centar. Također, proširili smo restoran sa 100 sjedećih mjesta koji radi na principu self servisa. Prilikom osmišljavanja restorana vodila nas je misao da putnik nema puno vremena razmišljati što bi mogao pojesti, već mu mi odmah nudimo pet gotovih jela s bogatim pilozima. Za izbirljive putnike nudi se mogućnost jela “a la cart”, pojašnjava Pupić-Bakrač.
Odnedavno Zračna luka Zadar bogate putnike koji dolaze vlastitim zrakoplovom dočekuje u VIP-terminalu, prvom takvog tipa u Hrvatskoj.Terminal se prostire na 400 četvornih metar, a sadrži u mediteranskom stilu uređen Vip salon, prostorije za posadu i šaltere kontroleputovnica i carinske kontrole. Kompletna usluga koja se nudi u Vip terminalu dodatno se plaća.
– Nedavo smo imali 11  putnika iz Rusije koji su naručili catering u vrijednosti  od 9.260 eura a sastojao se od pršuta  dimljene sabljarke, tunjevine i lososa uz tartufe. Kompletni meni  pripreman je u restoranu u sklopu Zračne luke, dodaje direktorica.
Proširenje stajanke i parkinga
U poboljšanju kvalitete ponude, Zračna luka Zadar proširila je stajanku za zrakoplove sa 16.000 četvornih metara na čak 36.000. Zanimljivo je navesti da je parking za avione tijekom prva četiri sata je besplatan. Ukoliko će avion ostati u Zračnoj luci nekoliko dana, tada se naplaćuje 5 eura po danu, što je jeftinije od gradskog parkinga automobilom. U planu je i proširenje parkinga. Naime, stari parking raspolagao je sa svega 50 mjesta, a nakon rekonstrukcije cijele Zračne luke proširio se za dodatnih 250 mjesta. Budući da Zračna luka Zadar iz godine u godinu bilježi sve veći porast zračnog prometa, javila sepotreba za proširenjem za dodatnih 250 parkirnih mjesta  koja će se dobiti širenjem p prema istoku.
Kako bi Zračna luka mogla primati zrakoplove veće nosivosti, kao što je boing 747, sadašnja pista dužine 2.500 metara u dogledno vrijeme produžit će se za još 500 metara.
– Tijekom ljetne sezone, kad imamo špicu po broju letova, svi predviđeni građevinski radovi miruju. Na jesen planiramo izgradnju carinskog, komercijalnog i Duty Free skladišta, koji će biti smješten iza vatrogasne zgrade. Također, namjeravamo dignuti  kat zgrade uprave leta, kaže direktorica.


Povezanost sa svijetom
Ljetni red letenja počinje 28. ožujka, a završava 28. listopada, tako da zimsko razdoblje traje  svega pet mjeseci, kad se već uobičajno bilježi drastični pad putnika i prometa. Zimi nema međunarodnog avioprometa, ali zato su aktivne avionske linije za Zagreb i privatna slijetanja.Zračna luka Zadar je redovitim letovima Croatia Airlinesa povezan sa Zagrebom i Pulom, German Wings povezuje Zadar s Kölnom, Stuttgartom i Dortmundom, SkyEurope s Bečom i Pragom, RyanAir s Londonom i Dublinom. U sklopu Zračne luke Zadar djeluje i Lufthansina škola letenja InterCockpit.


Ankete
U cilju što bolje i kvalitetnije usluge na Zračnoj luci Zadar, provode se ankete među putnicima kako bi se doznalo jesu li putnici zadovoljni čistoćom prostorija, uslugama djelatnika te kako se snalaze u zgradi. Rezultati anketa iz godine u godinu pokazuju vrlo visoke ocjene u kompletnoj usluzi.