Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Trajektni promet 10 posto manji nego lani

Autor: Dragana Glavočić

18.07.2009. 22:00
Trajektni promet 10 posto manji nego lani

Foto: Josip PEDIŠIĆ



Najveće gužve nastaju od četvrtka do nedjelje kada je smjena gostiju. Jedni odlaze, a drugi dolaze. Tijekom vikenda lukom prođe oko 20.000 putnika i oko 8.000 automobila. Tijekom tjedna dozvoljeno je prometovanje šleperima, no vikendom im je zabranjeno, kazuje ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić
Sredina je mjeseca srpnja, što bi značilo da je turistička sezona u punom jeku. Znakovi koji prate svaku sezonu, a nisu izostali ni u ovoj godini recesije, svakako su nemile gužve po gradskim ulicama i prometnicama, štandovi pored Arheološkog muzeja, ulični svirači te neizostavni prometni čepovi na trajektnom pristaništu, gdje se redovi na ukrcaj nerijetko protežu do mosta.
Kao što je poznato, godine 2013. predviđeno je preseljenje trajektne luke u Gaženicu, a do tada će Zadrani, otočani i turisti i dalje morati podnositi prometne gužve u trajektnoj luci.
Izbjegnuta duža čekanja na ukrcaj
Svake godine u razdoblju od 1. lipnja do 1. rujna djelatnici Lučke uprave Zadar angažiraju nekoliko mladića koji “patroliraju” na Liburskoj i Istarskoj obali kako bi se trajektni i putnički promet mogao nesmetano odvijati.
O ovogodišnjoj sezoni i situaciji u luci razgovarali smo s ravnateljem Lučke uprave Zadar Ivicom Burićem.
– Sudeći po gužvama koje vladaju našim gradom očigledno je da turistička sezona ide prema svom vrhuncu. Iako, tek su proteklog tjedna u luci započele veće gužve, koje nisu bile i nesnošljive. Moram reći da je u odnosu na prošlu godinu, zabilježen pad prometa od 10 posto, što se definitivno može objasniti kao posljedica recesije u svijetu, kazao je Burić ističući da se djelatnici Lučke uprave Zadar, i kad gužve krenu, dobro snalaze.
– Duža čekanja na ukrcaj izbjegli smo zahvaljujući trajektima velikih kapaciteta i povećenom broju brodskih linija, tako da su čekanja svedene na minimum, pojasnio je Burić
Nekoliko mjeseci prije turističke sezone postavljena je nova metalna zaštitna ograda koja formira red automobila za ukrcaj u trajekt. Plastična ograda zamijenjena je metalnom, budući da je ova bila izlupana i vozači su je po potrebi pomicali.
Unatoč manjem padu prometa u trajektnoj luci, djelatnici Lučke uprave kažu da su gužve ipak ima. Radnim danom uglavnom od 11 do 13 sati, a već poslijepodne promet lagano opada.
– Najveće gužve nastaju od četvrtka do nedjelje kad je smjena gostiju. Jedni odlaze, a drugi dolaze. Tijekom vikenda lukom prođe oko 20.000 putnika i oko 8.000 automobila.
Upravo zbog tog prometovanje šleperima dozvoljeno je samo tijekom tjedna.
Trajekti velikih kapaciteta
– Prometni čepovi uvijek nastaju pri iskrcaju automobila iz trajekta i tada nam pomažu pripadnici Jedinice prometne mladeži koji reguliraju promet. Inače, djelatnici Lučke uprave nemaju ovlaštenje izaći na cestu i usmjeravati vozila, kazao nam je jedan od djelatnika Lučke uprave Zadar.
Zadatak djelatnika Lučke uprave Zadar je da evidentiraju brodove i jahte te ih usmjeravaju na vezove. Također, vrlo često su na usluzi brojnim stranim i domaćim gostima i to radeći na vrlo visokim temperaturama.
– Godišnje kroz luku prođe 2,5 milijuna putnika i 350.000 automobila. Cijeli promet upućuje se na glavnu i jedinu prometnicu na Poluotoku. Tako da su gužve, a osobito ljeti neizbježne, kazuje Burić dodajući da će preseljenjem trajektne luke u Gaženicu u Zadru ostati samo brzobrodske linije. No, i prije 2013. godine, iz Gaženice prometuje trajekt “Bartul Kašić” prema sjevernim otocima zadarskog arhipelaga, jer u zadarskoj luci nema dovoljno mjesta.
Kako podnose čekanje na trajekt po vrućini i u prometnom “krkljancu”, pitali smo same turiste. Naišli smo na četveročlanu obitelj Buturić iz Zagreba koji su čekali trajekt za Preko.
– Za gotovo četiri sata stigli smo autocestom u Zadar i mogu reći da gužve nisu bile strašne s obzirom da smo putovali tijekom radnog tjedna. No, čim smo ušli u grad, situacija je postala očajna. Nesnosne gužve u prometu, “skuteraši”, koji ne znaju voziti i oduzimaju prednost gdje ne bi smjeli, česti zastoji u prometu…
Ovakve gužve i nervoza uvijek ostavljaju gorak okus u grlu i najradije bih okrenuo volan i vratio se doma, kazuje gospodin Buturić.
No, unatoč gužvama na gradskim prometnicama i ne tako dugog čekanja na trajekt, ova je obitelj ipak odlučila svojih, dugo očekivanih deset dana odmora provesti u Ždrelcu.
– Prošle godine ljetovali smo na Braču i gužve na trajektnom pristaništu u Splitu bile su prestrašne. Na ukrcaj smo čekali dva sata i ni to ne bi bilo toliko strašno da vrućina i sparine nisu bile tako nesnosne. Ove godine, možda zbog globalne svjetske krize, koja je rezultirala “nestašicom” turista, a možda i zato jer smo putovali tijekom radnog tjedna, gužve na ukrcaju nema, a time i neželjene nervoze. Na ukrcaj smo čekali svega dvadesetak minuta, a oduševilo nas je i to što su trajekti velikog kapaciteta i sigurni smo da ćemo se ukrcati, kazala je gospođa Buturić.