Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

»Ne možemo biti nezadovoljni ostvarenim turističkim prometom u špici sezone«

19.08.2021. 07:50


Na Jadranu je i dalje oko milijun turista, a brojka se nakon blagdanskoga vikenda, kad tradicionalno počne padati broj gostiju, smanjila tek za nekoliko desetaka tisuća. Stranaca je 840.000, a najviše je Nijemaca. Turistička je sezona iznenađujuće dobra za sve aktere, nitko se nije usuđivao ni nadati da će sezona biti ovako uspješna, a brojke su nalik onima iz 2019. godine. I u Zadru broj gostiju premašuje sva očekivanja, najviše turista boravi u Istri, na Kvarneru, u Splitsko-dalmatinskoj županiji pa onda u Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji.


Zadar u Top 10
Zadar je u »Top 10« destinacija Hrvatske prema ukupnom turističkom prometu domaćih i stranih gostiju (mjereno noćenjima) u srpnju 2021., čime su u Turističkoj zajednici Grada Zadra iznimno zadovoljni.
– Ne možemo biti nezadovoljni ostvarenim turističkim prometom u špici sezone, naravno uz želju i namjeru da se dobri rezultati produlje i na rujan i listopad, što bi u ovoj sad već drugoj godini opterećenoj realnim strahom od pandemije koronavirusom činilo izvrstan rezultat, rekao je direktor Turističke zajednice, Mario Paleka.
TZ Grada od početka godine, zaključno sa 16. kolovoza, bilježi 217.908 dolazaka i 1.012.659 noćenja gdje su uključeni podaci nautičkog prometa za razdoblje od siječnja do srpnja. U spomenutom razdoblju bilježi se porast od 58 posto u dolascima i 47 posto u noćenjima.


Veliki rast u odnosu na 2020.
– Usporedno s 2019. godinom bilježimo 51 posto dolazaka i 67 posto ukupno ostvarenih noćenja rekordne 2019. godine, rekao nam je Mario Paleka. U razgovorima s mnogim ugostiteljima rekli su nam kako su ove sezone najbrojniji turisti iz Poljske, Češke i Slovačke međutim, kako kaže Paleka, i kod nas je najviše turista iz Njemačke. Prema analizi broja ukupnih noćenja emitivnih tržišta najveći broj bilježe gosti iz sljedećih zemalja: Njemačka (139.920), Austrija (94.142), Poljska (83.555), Slovenija (77.221) i Češka (51.942).
– Prema podacima ukupnog udjela u dolascima najveći udio bilježe domaći gosti (26,78%), Nijemci (11,59%) i Austrijanci (8,51%). Poljaci bilježe 7,78% posto, Slovenci 5,59 posto, Česi 4,36 posto, a Slovaci 3,72 posto udjela u ukupnim dolascima. Usporedno s 2020. godinom porast broja ostvarenih noćenja bilježe sva tri tržišta iz upita i to Češka +78 posto, Slovačka +141 posto i Poljska +64 posto, rekao je Paleka te je dodao kako usporedno s 2019. godinom porast broja dolazaka od 24 posto bilježe gosti iz Češke, dok se za poljsko i slovačko tržište bilježi pad broja dolazaka. Kod poljskog tržišta pad je za šest posto, a kod slovačkog za 28 posto.
Osim većeg broja turista u ovoj godini, još jedna dobra vijest u ovoj sezoni jest i činjenica što gosti na Jadranu ostaju dulje nego prijašnjih godina, što pridonosi tome da se turizam brže oporavlja mjereno noćenjima nego brojem gostiju.




Povećan broj noćenja
– Prema analizi strukture gostiju bilježimo 79 posto ukupnog udjela u noćenjima stranih gostiju i 21 posto domaćih. Prosječno trajanje boravka u 2021. je pet dana, što bilježimo i za 2020., dok za 2019. godinu bilježimo prosječan boravak od tri dana, rekao je Paleka.
Prosječan turist u Hrvatskoj u srpnju ove godine boravio je u Hrvatskoj prosječno 6,67 dana, što je znatno povećanje od prosječnog boravka od 5,53 dana u srpnju rekordne 2019. godine. Osim toga, vidljiva je i promjena u kupovnoj moći turista koji imaju jaču kupovnu moć od onih koji su dolazili ranije. Rast potrošnje se vidi i kad se usporedi prva polovica kolovoza ove godine s istim razdobljem rekordne 2019. godine, jer je ove godine potrošeno preko 600 milijuna kuna više nego 2019., poručuju iz Hrvatske udruge turizma, a rezultate je pohvalila i ministrica turizma i sporta, Nikolina Brnjac.
– Veselimo se što su nam se naši vjerni gosti vratili u velikom broju, ali brojke govore i da uz manji broj dolazaka turista imamo velik broj noćenja, što znači da gosti borave u Hrvatskoj dulje i više troše. Vjerujemo da će o uspjehu ove sezone prije svega svjedočiti prihodi, a ne turistički promet, što je u konačnici dobra vijest, poručuje Brnjac.
Što se tiče strukture smještaja gosti u Zadru su više naklonjeni privatnom smještaju, nakon čega slijedi hotelski smještaj.


Dobre prognoze za posezonu
– Analizom ostvarenih noćenja prema vrsti komercijalnog smještaja bilježimo kako najveći broj gostiju bira objekte u domaćinstvu, čiji udio u noćenjima iznosi 47,23 posto, a slijedi hotelski smještaj s udjelom od 29,47 posto. Smještaj u ostalim ugostiteljskim objektima bilježi udio od 11,44 posto, kampovi imaju 7,16 posto udjela u ukupno ostvarenim noćenjima, dok u nekomercijalnom smještaju bilježimo 4,70 posto, rekao je Paleka te na kraju poručuje kako, prateći sve podatke, možemo očekivati dobar nastavak sezone i posezone.
– Nastavno na kontakte s hotelima na našem području, kao i za najave rezervacija za rujan za dio privatnog smještaja, podaci su izvrsni. Hoteli u listopadu također bilježe dobre najave, zaključuje Paleka.