Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Predovan: Neću tužiti Vučetića, ali ovo je svakako greška

20.02.2021. 09:26


Nakon što je SDP-ov kandidat za gradonačelnika Zadra Marko Vučetić prozvao HDZ optužujući ga da je »Zadar danas bolna, izigrana, besmislena i kruta kopija, a nikako nije original jer su mu oduzete emocije«, i HDZ je, očekivano, prozvao Vučetića. Spočitavajući mu stranke s kojima je izlazio na izbore, prigovorili su mu i plagiranje izbornog slogana, podsjećajući da je zapravo riječ o izbornom sloganu nezavisnog kandidata za izbore 2009. u Zadru, poznatog arhitekta Željka Predovana.
SDP-ova kandidata stoga smo pitali zašto je izabrao ovaj slogan te smatra li da je riječ o plagijatu, a smatra li da je plagiran pitali smo i Željka Predovana.


Slogani ne podliježu autorskim pravima
Evo što pak Vučetić kaže o tome zašto je izabrao moto »Srcem za Zadar«:
– Sloganima se nisam bavio, ali oni nisu nešto što podliježe autorskom pravu. Upravo prokazujući politike koje su dosad bile neautentične i neostvarene, nemam ništa protiv toga da u kampanji koristimo sve one neautentične slogane koji bi sada trebali dobiti autentičnost, primjerice »Zadar ne smije stati« ili »Zadar je stao«. Svi slogani dosad korišteni u kampanjama kao oni koji su bili slogani izigravanja građana, našoj će kampanji biti slogani koji će dovesti do ispunjenja onoga što je tim sloganima bilo obećano. U situaciji kada je Zadar stao, a ja smatram da Zadar sada jest stao, možemo aktivirati slogan »Zadar ne smije stati« – kaže Vučetić. Na pitanje pak je li znao da je njegov izborni slogan u kampanju već koristio Željko Predovan, odgovara:
– Nisam se bavio sloganima upravo zbog toga što oni, kako sam već kazao, nisu autorsko vlasništvo. Imamo tu primjer HDZ-ovog programa koji je čitav nastao kao plagijat radionica iz Prnjavora. U situaciji u kojoj se građane animira s nekim efektnim i lako prenosivim sloganima iz različitih područja država i gradova ne može se ostvariti autorsko pravo nad sloganom »Srcem za Zadar«, »Srce za Zadar, »Zadarsko srce«, »Dite zadarsko« ili »Zadarska djeca« jer su to kombinacije već negdje rečene. A problem nije što je ta kombinacija već rečena, već što nije izvršena – smatra Vučetić, napominjući kako bi problem bio kada bi on koristio slogan ili misaoni sklop nečega što je već ostvareno jer bi u tom slučaju pokazao svoju intelektualnu i vizionarsku nedosljednost:
– Zadar koji je trebao biti stvaran srcem nije stvoren, tako da uopće ne vidim nikakav problem da i mi imamo takav slogan u kampanji. Smisao ovog slogana nije u njegovu ponavljanju, već da animira emocije, a kada to postigne, prestaje postojati. Moj je zadatak upravo animirati emocije građana, kaže SDP-ov kandidat za gradonačelnika.
– Afirmirat ćemo ono što su dosad neostvareni slogani trebali napraviti, a to je animirati građane da djeluju u gradu i da grad promatraju srcem. I ako je Željko Predovan uistinu srcem za Zadar, neće imati ništa protiv da njegovo srce sada stane i u ovaj slogan – smatra Vučetić.


Ne valja posuđivati tuđe stvari
Što pak na sve ovo kaže Predovan?
– Gospodin Vučetić relativno je nov političar i ne znam dokle njegovo sjećanje seže, a moj je slogan iz 2009. godine, no neshvatljivo mi je da se on sam ili netko oko njega nije sjetio moje liste i mota pod kojim je na izbore izišla moja lista. Ne valja posuđivati tuđe stvari, znak nije zaštićen i neću ga tužiti iako su mi neki to sugerirali. Neću se ipak baviti time jer sam se povukao iz politike, no ovo je svakako greška njihove liste. Morali su naći nešto originalnije i biti prepoznatljiviji, o čemu govori i činjenica da su se naši građani odmah sjetili da je to bio moto moje liste, što mi je osobito drago jer govori da nas se sjećaju te da smo te 2009. ostavili neki trag na izborima – zaključuje Predovan.




»Ako je Željko Predovan uistinu srcem za Zadar, neće imati ništa protiv da njegovo srce sada stane i u ovaj slogan
Marko Vučetić