Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Pred kamerama razvlačili metar, u praksi sve po starom!

20.06.2020. 17:30


Porast broja oboljelih od koronavirusa u Hrvatskoj, iako još nije dramatičan, upozorava da se nepridržavanje epidemioloških preporuka može obiti o glavu, u prvome redu onima koji obole, a onda i mnogim gospodarskim subjektima s obzirom da se postrožavanje mjera sve češće spominje kao izgledna mogućnost.


Nije obveza nego preporuka
Među onima koji od prvih dana popuštanja mjera više-manje zanemaruju preporuke o fizičkoj udaljenosti, nemali je broj ugostiteljskih objekata, koji su najprije pred kamerama razvlačili metar, no u praksi je u velikom broju slučajeva sve ostalo po starom. Stolovi su ostali na praktički istoj udaljenosti kao i prije korona krize, a takva je situacija i u brojnim zadarskim kafićima, posebno onima na otvorenom, a to su gotovo svi. Zbog toga ima i onih koji u kafiće ne zalaze, upravo zbog premalog razmaka među stololovima, u kojima su sve češći gosti stranci iz zemalja u kojima je broj zaraženih veći nego u Hrvatskoj.
Iako je preporučena udaljenost između stolova dva metra ili najmanje metar i pol, stolovi su u mnogim kafićima razmaknuti jedva metar, pa i manje. S obzirom da sjedalice, naravno, nisu fiksirane za tlo, gost kad sjedne ionako još pomakne sjedalicu kako bi se »raskomotio«, tako da ponekad gosti jedan drugome skoro dodiruju leđa. O maskama koje su kod osoblja ugostiteljskog objekta kao važna preporuka u početku popuštanja mjera bile posebno isticane, da i ne govorimo.
I predsjednik županijske Obrtničke komore Stipe Knežević potvrđuje da se neki vlasnici kafića ne pridržavaju preporučenog razmaka među stolovima, te da su se i ugostitelji i građani opustili kao da je priča s koronavirusom prošlost.
– Razmak među stolovima trebao bi biti barem metar i pol i to su vlasnici objekata trebali napraviti u startu. No činjenica je da se radi o preporukama, a ne obvezi, pa su neki to izbjegli učiniti na pravilan način, kaže Stipe Knežević i dodaje da se u restoranima, odnosno objektima posluživanja hrane preporučeni razmak poštuje u puno većoj mjeri.
– Objekti imaju dezinficijense, i ta mjera se striktno provodi, a slučajeve gdje se sami gosti ne pridržavaju epidemioloških preporuka trebali bi vlasnici rješavati upozorenjima, dodaje Stipe Knežević.


Narudžba putem aplikacije
Iako ne dolazi do kažnjavanja vlasnika zbog situacija u kojima su stolovi jedan do drugoga, Knežević ugostiteljima poručuje da se ne bi trebali čuditi ako budu kažnjeni zbog neprovođenja preporuke o distanci među stolovima, a time i među samim gostima jer je riječ o jednoj od osnovnih mjera u borbi s koronavirusom.
– Porast broja zaraženih u Hrvatskoj opomena je svima da se treba pridržavati mjera o distanciranju jer ne bismo smjeli dozvoliti da upropastimo sve ono dobro što smo postigli. Ugostiteljima je interes sačuvati goste i stoga bi stolove trebali odvojiti kako bi se svaki gost osjećao sigurnim, naglašava Stipe Knežević i podsjeća na digitalnu aplikaciju namijenjenu ugostiteljima koju je Hrvatska obrtnička komora izradila u suradnji s partnerom.
Riječ je o Smart Service aplikaciji, višejezičnom servisu koji omogućava gostu da uz pomoć smartphone-a na jednostavan način pregleda ponudu ugostiteljskog objekta i naruči hranu i piće za svoj stol. Na ovaj način značajno se smanjuje kontakt između konobara i gostiju jer konobar ne preuzima osobno narudžbu već samo na stol dostavlja naručeno.
Ova je aplikacija, podsjeća Knežević, tri mjeseca besplatna za ugostitelje, te je za sada svaki ugostiteljski objekt može prilagoditi svojoj ponudi bez dodatnih ulaganja.