Izabran izvođač, počinju radovi u luci Sali vrijedni 90,5 milijuna kuna

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Veliki poticaj demografskoj obnovi i turizmu na otoku
Radovi na dogradnji luke Sali počinju za petnaestak dana, početkom listopada 2021., a izvodit će ih zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. Koper, Adriaing d.o.o. Buje i Kali gradnja iz Kali. Ukupna vrijednost projekta iznosi 90.554.459,65 kuna, od kojih se 85% sufinancira iz EU fondova, a 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kazao je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar
Sali će imati znatno sigurniji privez brodova

Započinju radovi na projektu »Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku« u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014 - 2020., drugi poziv za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog prometa koji za specifični cilj ima poboljšanje dostupnosti naseljenih otoka za njihove stanovnike. Projekt provodi Županijska lučka uprava Zadar.
- Ukupna vrijednost projekta iznosi 90.554.459,65 kuna, od kojih se 85% sufinancira iz EU fondova, a 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kazao je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar.

Proširenje obale s lukobranom

Projekt uključuje proširenje postojeće luke izgradnjom obale, uređenjem zaobalne površine te izgradnju lukobrana za zaštitu od valova. Provedba projekta, kaže on, pozitivno će utjecati na poboljšanje dostupnosti i povezanosti Dugog otoka.
- Radovi na dogradnji luke Sali započinju za petnaestak dana, početkom listopada 2021. Radove će izvoditi zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. Koper, Adriaing d.o.o. Buje i Kali gradnja, Kali. Očekivani rok za završetak radova iznosi 24 mjeseca, kazao je Škibola.
Uslugu stručnog nadzora i koordinatora zaštite nad radovima provodit će zajednica ponuditelja D&Z d.o.o. Zadar i Investinženjering d.o.o. Zagreb. Usluga voditelja projekta gradnje povjerena je tvrtki Civil engineering consultancy d.o.o. Voditelj projekta je obrt za poslovno savjetovanje METACONSULTING, vl. Tonći Lučić iz Splita. Naposljetku, uslugu promidžbe i vidljivosti ovog projekta provodi tvrtka Prinsthop d.o.o. iz Zadra.
- Cilj projekta je povećanje sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranje usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolja povezanost Dugog otoka s kopnom, istaknuo je Škibola.

Sigurnije prometovanje i pristajanje brodova

Općina Sali treća je po veličini u Zadarskoj županiji. Uz prirodne ljepote općina doživljava turistički bum, ljeti dnevno na otoku boravi više od 10 tisuća ljudi.
- Postojeća lučka infrastruktura luke Sali, u kojoj se odvija cjelogodišnji linijski prijevoz i to linije 9406 i 406, svojim tehničkim karakteristikama ne zadovoljava trenutne niti buduće sigurnosne potrebe. Zbog trenutnog infrastrukturnog stanja, potrebna je dogradnja luke kako bi se omogućilo sigurno i redovito odvijanje pomorskog prometa što bi zadovoljilo potrebe lokalnog stanovništva, kazao je Škibola.
Nesigurno pristajanje brodova u luci Sali i neredovito odvijanje pomorskog prometa, kaže on, negativno utječu na kvalitetu života lokalnog stanovništva.
- Našim otočanima, žiteljima Sali i Dugog otoka, je neophodna kvalitetna povezanost s kopnom, iz administrativnih, gospodarskih, obrazovnih i ostalih razloga, a provedbom predloženog projekta i povećavanjem dimenzija luke, izgradnjom nove operativne obale i lukobrana stvorili bi se uvjeti za sigurnije prometovanje i pristajanje brodova na području luke Sali, naglasio je Škibola.

90 armirano-betonskih pilota

U sklopu dogradnje luke Sali izgradit će se obala u dužini od 149,5 metara odnosno 141,5 metara neto dužine privezne crte sa osiguranim gazom od 4 metara koja se izvodi na 72 armirano-betonska pilota promjera 800/870 mm.
- Izrada glavnog lukobrana za zaštitu od valova u dužini od ukupno 116 metara izvodit će se kao konstrukcija na 18 bušećih armirano-betonskih pilota promjera 1300/1380 mm, precizirao je Šbibola.
Dogradnja luke Sali podrazumijeva i uređenje zaobalne površine iza novoizgrađene obale.
- Nova obala i unutrašnja strana glavnog lukobrana koristit će se za privez plovila u javnom prometu, izletničkih brodova te plovila nautičkog turizma. Konstrukcija lukobrana omogućuje tijekom ljeta i pri odgovarajućim vremenskim uvjetima korištenje vanjske strane lukobrana za povremeni kratkotrajni privez različitih plovila, zaključio je Škibola.

Nastavljeni radovi u Sukošanu i Dragama

Nastavljeni su radovi na projektu »Uređenje dijela obalnog pojasa u Sukošanu prema UPU Unutar granica lučkog područja«. Gradi se obalni zid ukupne dužine 432 metara s produbljivanjem jaza zajedno sa šetnicom i 120 parkirališnih mjesta. Projekt je vrijedan 8,3 milijuna kuna.
Između ostalih projekata i u luci za javni promet lokalnog značaja Drage Dugovača nakon ljetne pauze nastavljeni su radovi. Projekt je vrijedan gotovo 20 milijuna kuna. Lučko područje na kojem se izvode radovi obuhvaća dio luke za odvijanje javnog pomorskog prometa te dio luke za komunalne vezove, njih 76, gdje je planirana i mjesna riva ukupne duljine gotovo 300 metara, kazao je Škibola.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)