Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Vinarija Fiolić, Kraljevski vinogradi i Vinarija Škaulj

22.01.2021. 13:29


U kandidaturi za nagrade »Suncokreta ruralnog turizma« koje provodi Hrvatska udruga za turizam i rurlni razvoj »Klub članova Selo«, na čelu sa Djanom Katicom, za nagradu u kategoriji Vinski turizam Turistička zajednica Zadarske županije kandidirala je: Vinariju Škaulj iz Nadina, Vinariju Fiolić iz Zadra te Kraljevske vinograde iz Petrčana. Treba reći da je još jedna istaknuta vinarija u kandidaturi, ali za kategoriju Aktivni turistički sadržaji u ruralnom prostoru, a to je PZ Maslina i Vino iz Polače.
Predstavit ćemo ih najkraće kroz opise koje daje Klub članova selo na osnovu prijavljenih kandidatura.


Vinarija Fiolić – spoj autohtonih sorti i novih tehnologija
Prijavu je podnijela Turistička zajednica Zadarske županije za kategoriju – Vinski turizam
Sažetak projekta:
Od malih količine vina za vlastite potrebe, a na tragu obiteljskih tradicija, danas Vinarija Fiolić proizvodi 20.000 butelja vina, plasira svoje proizvode po ugostiteljskim objektima u cijeloj regiji, i kao mala, butikna vinarija je prepoznata i prihvaćena na tržištu u ponudi vrhunskih vina regije. Vrhunska kušaona vinarije Fiolić je postala rado posjećeno i ugodno mjesto druženja, u kojoj gosti vrlo brzo dobiju osjećaj pripadnosti, prepoznajući obiteljsku tradiciju i ljubav prema vinima. Nalazi se u srcu turističke zone Zadra na Puntamici.
Od bijelih vina proizvode vrhunsku Maraštinu i Malvaziju te Cuvee Blanc, Rose od sorti plavina i grenache. Proizvodnja crnih vina bazira se na sortama Merlot kao i dvije kupaže (cuvee) od sorti Grenache i Syrah, te od sorti Merlot i Cabernet. Vinarija obitelji Fiolić danas je nezaobilazna točka posjeta kako lokalnih tako i stranih gostiju, dio mnogih vinskih karti cijenjenih restorana u regiji s vinima i likerima posebnog okusa i vrhunske kvalitete za koje, kao i za svoja vina, osvajaju prestižna priznanja i šampionske titule na smotrama. Spoj tradicije i razvoja novih tehnologija sa uporištem na autohtone sorte je ono što obitelj Fiolić s ljubavlju proizvodi u svojoj vinariji.


Kraljevski vinogradi – »strast prema kvaliteti utkana je u svaku kap vina«
Prijavu je podnijela Turistička zajednica Zadarske županije za kategoriju – Vinski turizam
Sažetak projekta:
Kraljevski vinogradi smješteni su na južnim padinama iznad Petrčana i Punta Skale usmjereni su u manju proizvodnju vrhunskih vina od izvornih dalmatinskih sorti grožđa, prvenstveno tri kaljevske sorte Dalmacije: Pošip, Crljenak i Plavac mali crni. Petrčane su lokacija u jedinstvenom skladu s prirodom, impresivnim pejzažnim bojama zelenih vinograda, modrog neba, žarkog sunca i čistog plavog mora. Pogled s vinograda pada na grad Zadar, otoke zadarskog arhipelaga i Velebit. Vrhunska kvaliteta grožđa iz surovih škrapa, izvrstan okus vina plod su posebne mikroklime, njegova položaja uz more i cjelodnevne izravne izloženosti suncu, prosječno 2600 sati godišnje.
Trenutno se obrađuje 40 hektara vinograda na dvije lokacije i ukupno 300.000 loza sa slijedećim sortimentom: Crljenak (zinfandel), Plavac mali i Pošip te (manje količine sorti: Syrah, Merlot, Cabernet souvignon, Plavina, Žilavka, Chardonay, Souvignon bijeli, Muškatl žuti.) U sklopu vinograda nalazi se i kušaonica vina koja je otvorena cijele godine te u koju posjetitelji mogu, od 10:00 do 16:00 doći i bez najave, a kako je smještena u najintenzivnijem turističkom prostoru Zadarske rivijere to se prodaja »na licu mjesta« penje i do 25-30% ukupnih proizvedenih količina s potencijalom daljnjeg rasta. Degustacije obuhvaćaju obilazak vinograda i kušanje 3 vrste vina i poučne razgovore o vinu. Nakon degustacije u kušaoni vina mogu se kupiti sve vrste vina koje se proizvode i butelje vina sa ukrasnom ambalažom. Također, tokom rujna i listopada posjetitelji se mogu pridružiti i berbi grožđa ukoliko žele doživjeti pravi odmor u vinskom stilu. Kako se uz vino mora i dobro jesti, tu je Konoba Kraljevski vinogradi koja je idealna za organizacije svih događanja i proslava jer uz autohtonu kuhinju i autentičan ambijent nudi uistinu nezaboravan doživljaj. U sklopu Kraljevskih vinograda moguće je i korištenje sportsko rekreativnih sadržaja, 8 km uređenih vinogradarskih putova, brdska biciklistička staza, boćalište, odbojka na pijesku, badminton, Igralište za djecu.




Vinarija Škaulj – vino iz srca Ravnih kotara
Prijavu je podnijela Turistička zajednica Zadarske županije za kategoriju – Vinski turizam
Sažetak projekta:
Ekološka vinarija Škaulj nalazi se u srcu Ravnih kotara, u mjestu Nadin, naj-eko selu u Hrvatskoj s najvećim površinama vinograda na prostoru Sjeverne Dalmacije – Nadinskom blatu sa 350 ha posvećnih lozi. OPG Šime Škaulj redoviti je osvajač brojnih priznanja za kvalitetu proizvoda te su njegova vina priznata i prepoznata od strane vodećih hrvatskih enologa. Vinarija je i nositelj prve oznake vrhunskog vina za svoj Cabernet Sauvignon iz 2008. godine, a čime je označena nova razina recentog vinarskog zamaha ovog prostora. U svojoj ponudi imaju: Merlot, Syrah, Cuvee, Cabernet Sauvignon, Maraštinu,.. a novost u ponudi je i desertno crno vino. Pored obiteljske kuće izgrađen je vinski podrum većeg kapaciteta, kako bi se vršila prerada 30 vagona grožđa, što je otprilike 150.000 do 200.000 butelja. U sklopu vinskog podruma je i kušaonica u dalmatinskom stilu koja može primiti oko pedesetak ljudi koji žele doći degustirati vina. Uz proizvodnju vina OPG Šime Škaulj organizira i degustacije sa stručnim vođenjem te ručkove i večere isključivo sa domaćim proizvodima sa njihovog i susjednih OPG-a. Najveće priznanje za vinariju Škaulj je čast posjeta švedskog kraljevskog para, Kralja Gustava XVI i Kraljice Silvije koji su oduševljeni produžili ostanak mimo protokolarnih planova, a čemu je posvećeno posebno vino limitirane serije Karl Gustav. Vinarija Škaulj među prvima se od ovdašnjih vinarija otisnula na vinska nadmetanja van Hrvatske do Londona i tamošnjeg sajma kao i najprominentnijeg nadmetanja na svijetu – Decantera, s kojeg je ponijela srebro koje se tamo daje za vina sa preko 90 od 100 bodova. Tehnološki moćna vinarija upušta se i u proizvodnju pjenušaca kao i vina metodom sur lie.


Vinski turizam i TOMAS analiza
Velika sustavna analiza ponašanja i stavova naših gostiju TOMAS Hrvatska, za 2019. kaže da nam gosti od prosječnih 98 eura oko 17% troše na hranu i piće izvan smještaja. Kad su u pitanju razlozi dolaska i ono što ih kod nas privlači
ostajemo označeni morem i suncem na 85%, a eno-gastro stojimo naizgled loše, odnosno zbog toga k nama dolazi svega 7% gostiju.
No, ovo su temeljni razlozi dolaska, a rijetko gdje u svijetu hrana i piće kao temeljni povod dolaska u destinaciju ne stoje na vrhu. Vrijedno je da je ova analiza kaže kako gosti vrlo visoko u područje zadovoljstva svrstavaju našu eno-gastronomsku ponudu.
Recimo da u prilog »vinskog turizma« ide neosporna činjenica: svaki turist koji dođe do nas – mora jesti i piti!.
Vinski turizam u užem smislu kao zasebna turistička niša povezana sa gastro turizmom, te agro ili ruralnim turizmom, u čistoj formi vezujemo za konac 20. i 21. stoljeće, makar su već srednjovjekovnim hodočasnicima na putu stajale vinarije i vinske ponude najčešće u samostanima. UN WTO iznosi i podatke Mintel Grupe,
američkih eksperata za marketinška istraživanje, kako zbrajanjem SAD-a, Francuske, Španjolske, Italije, Argentine, Novog Zelanda, Njemačke dolaze do oko 41,6 milijuna dolazaka posjetitelja, u samo ovih sedam zemalja, te procjenjuje da je na svijetu puno više od 50 milijuna vinskih turista.
Kada su u pitanju vinske kušaone u Zadarskoj županiji navest ćemo uz na ovim stranicama, zbog kandidatura spomenute i one Vina otoka Paga, Vina Degarra, Vina Karaba, Vina Vrsaljko, Vina Poljak, a u još 15-tak vinara i vinarija od Povljane, do Vukšiča, Novigrada do Zadra moguće je najaviti se ili svratiti s manjim grupama, u gradnji su velebnije Vina Karaba, Vinarije Jokić, Vina Bora. To sigurno neće biti sve jer od 25 članova Udruge vinara Zadarske županije, kao i Vinarija Benkovac, i dio neučlanjenih vinara, većina računa na ovaj vid prodaje. To je ujedno i turistički doživljaj obogaćen činjenicom da većina uz vino nudi autohtone svoje proizvode ili kolega proizvođača s ovog područja.