Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

eVISITOR Zadarska županija i dalje među najposjećenijim odredištima u Hrvatskoj

22.07.2020. 14:00


Prema podacima eVisitora Zadarska županija je i dalje među najposjećenijim turističkim odredištima u Hrvatskoj. Brojke su, međutim, daleko od onih u isto vrijeme prošle godine, a po nekima, opet, veće od realnog stanja.
U Turističkoj zajednici grada Zadra kažu kako su podaci s eVisitora točni, a dojam da je gostiju manje pripisuju činjenici da se zbog pandemije koronavirusom svi gosti evidentiraju – pri ulasku u državu i na adresi smještaja.
Jučer, 21. srpnja, evidentirali su 7.967 gostiju – 6.753 stranih i 1.214 domaća, što je u usporedbi s istim razdobljem u 2019. godini za 57% manje.
– Od početka srpnja grad Zadar bilježi 28.283 turističkih dolazaka (60 % manje no lani) uz 151.557 noćenja ili 50% u odnosu na prošlu rekordnu turističku godinu. Ukupno je grad od početka godine posjetilo 60.000 gostiju sa 247.000 noćenja. Najbrojniji su gosti iz Njemačke, Hrvatske, Austrije, Slovenije, Poljske i Češke. Od početka godine, zaključno sa 20. srpnja, Turistička zajednica grada Zadra na području svog djelovanja bilježi ukupno 71.574 dolazaka i 302.504 noćenja. Usporedo s istim razdobljem lani, prema eVisitor podacima, bilježimo pad turističkog prometa od ukupno -75% u dolascima i -65% u noćenjima, kaže Ante Galić iz TZ grada Zadra dodajući kako je lani u isto vrijeme bilo 290.949 dolazaka i 874.987 noćenja.


Grupe koje nedostaju
Galić ističe kako je ove godine osjetno kako uz goste koji odsjedaju u hotelima, apartmanima i kampovima nedostaju kruzerski gosti i prolazne autobusne grupe.
– Upravo ti turisti činili su velik dio svakodnevnog ljetnog šušura uz veliki udio u prometu, trgovini, ugostiteljstvu i ostalim komplementarnim djelatnostima, prijevozu i agencijskim uslugama. Zračni promet je također u osjetljivoj fazi oporavka sa svim znakovima da bi do početka posezone mogao jače zaživjeti, kaže Galić te dodaje kako su se sve mediteranske, ali i svjetske turističke zemlje, nakon relativnog popuštanja epidemioloških mjera maksimalno otvorile prema turističkom businessu, prvenstveno putem promocije na najvažnijim kanalima i tržištima i tako stvorile izrazito kompetitivno okruženje zbog čega su se značajno uvećale i cijene oglašavanja.
– Situacija je takva kakva jeste. Kako bi pridobili goste, a posebice one »last minute«, te nakon što je Turistička zajednica zadarske županije odradila snažnu online kampanju na pet nama najvažnijih srednjoeuropskih tržišta od početka lipnja, i mi smo se uključili u online kampanju na tri ciljana tržišta pa će se u sljedećih mjesec dana grad promovirati u Austriji, Sloveniji i Poljskoj. Aktivirana su dva glavna kanala koji imaju veliku vidljivost i doseg na važnim tržištima. Takozvani »native oglasi« ili članci i vizuali o Zadru na premium portalima dodatno su optimizirani tako da se prikazuju skupinama i osobama koje pokazuju interes za skorim bookingom ili putovanjem na odmor. Drugi važan kanal su društvene mreže Facebook i Instagram, na kojima se također intenzivno »gađaju« ciljane skupine koje iskazuju zanimanje za skora putovanja, godišnje odmore, Hrvatsku, sunce i more ili koje su izrazile zanimanje za prethodne kampanje HTZ-a i TZ Županije. Na ovaj način se sadržajno i vremenski konkretiziraju nacionalne i regionalne kampanje kako bi dodatno zainteresirale korisnike s odabranih tržišta i potaknule ih na odluku o rezervaciji smještaja, pojašnjava Galić ovu situaciju u kojoj se svatko bori za svakoga gosta.
Grad Zadar se promovira kao poželjna city destinacija koja gostu nudi mogućnost odmora u mirnom okruženju i bez gužvi.


Prate se hrvatski mediji
– Uza sve infrastrukturne pogodnosti koje naš grad pruža, gosti zaista imaju mogućnost iskusiti jedinstvene prirodne ljepote i povijesno naslijeđe nadohvat ruke. Koriste se fotografije, video uratci i članci koji jasnim porukama daju uvid u aktivnosti i iskustva koja gosta čekaju jednom kad posjeti odredište, ističe Galić te dodaje kako je jako važno što se u hrvatskim medijima piše jer te sadržaje prate i prenose mediji u zemljama koje pokazuju najveći interes za ljetovanje u Hrvatskoj poput Češke, Poljske, Slovačke i Austrije čiji mediji, kako je kazao, na dnevnoj bazi detaljno prate situaciju sa epidemijom koronavirusa u našoj zemlji i gradovima. Za primjer je naveo poljski portal zetolot.pl koji u jednom članku piše:
»Nije ni čudo što smo, kada je jedna od najpopularnijih zemalja kod Poljaka Hrvatska, odlučili započeti turističku sezonu i s nestrpljenjem počeli koristiti tu mogućnost…. Također nije bez značenja to što je Hrvatska bila jedna od prvih zemalja koja je Poljacima omogućila ulazak i opuštanje bez ikakvih problema, mnogo prije nego što su to učinile Španjolska, Italija i Grčka. Granice su ovdje otvorene od 28. svibnja…. Najpopularniji dijelovi Hrvatske koje turisti posjećuju su Istra, Primorsko-goranska županija te Zadar i okolica.«




Redizajn aplikacije Zadar Travel
S ciljem što bolje vidljivosti potencijalnim gostima i što bolje promocije Zadra kao poželjne destinacije TZ grada Zadra nedavno je izradila novu web stranicu www.zadar.travel, a Galić kaže kako će za par dana izaći i s potpuno redizajniranom aplikacijom Zadar Travel putem koje će gosti moći direktno pronaći iznajmljivače bez provizije.
– Last minute booking je ove godine trend uslijed globalno nesigurne situacije s koronavirusom i eventualnim samoizolacijama pri povratku u matičnu zemlju turista, zbog čega gosti čekaju do zadnjeg trenutka prije nego se odluče na putovanje, kaže Galić koji upravo u toj situaciji vidi priliku i mogućnost da se upravo takve goste privuče u naš grad.