Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Ključeve početka predsezone drže Falkensteiner i Ilirija

24.03.2011. 23:00
Ključeve početka predsezone drže Falkensteiner i Ilirija


Maleni kapaciteti hotelskog smještaja čine Falkensteiner, kao upravitelja Borika i Punta Skale, i Iliriju Biograd ključem uspjeha prvog dijela predsezone, dok ne krenu apartmanska naselja predvođena Turisthotelovim Zatonom – Ključevi nautike su u rukama Marine Dalmacije i Ilirije i najave su dobre


Najave ovogodišnjeg  snažnijeg početka predsezone  vezujemo ipak za Uskrs i praznike, iako su zračni letovi za  Zadar krenuli ranije, a i marinama i čarterašima je, zahvaljujući dobrom vremenu, sezona već počela. Uskrs pada  kasno, što znači kasnije otvaranje predsezone, ali i  snažniju predsezonu i manje  brige s “rupama” poslije toga  za one koji kreću.
Vrijeme hotelijera
Predsezona je prvenstveno  vrijeme hotelijera, jer su upravo gosti tih objekata tada najprisutniji, iako ih je očekivati i  u kampovima i privatnom  smještaju, dok apartmanska  naselja većinom neće otvoriti,  odnosno počet će s pripremom i otvaranjem kakvo je  obično sa 1. svibnjem najranije. Dominantna uloga hotelskog smještaja u ovim prvim zamasima turizma znači –  da Zadarska županije u tome  ne igra prevažnu ulogu. Odnosno udarni igrači ovog područja u tom su dijelu Zadar i  Biograd, odnosno najsnažnije  Falkensteiner kroz Borik i  Punta Skalu te Ilirija kroz  svoje hotele. Naravno, tu su i  Pinija, Alan, Kolovare i manji  kapaciteti Zadra, Paga, Zatona itd. Odnosno tu je i  nautika – Marina Dalmacija  (objedinjava i marinu Borik)  Marina Kornati – Ilirija, Marina Zadar – Tankerkomerc,  ali i 15-ak ostalih marina.
Dobra očekivanja
– Naše su informacije vrlo  dobre. I očekivali smo ih.  Neću polaziti od okolnosti svijeta već onog što sami radimo.  Kako znate, u dvije prethodne  krizne godine Hrvatska nije  smanjila već blago i povećala  broj turista i noćenja i time i  svoje udjel u europskom i  svjetskom turizmu. Zadarska  županija imala je i u tom  vremenu među većim stopama rasta, što znači nastavila  privlačiti publiku. Niz je naših  sredina na čelu sa Zadrom,  Biogradom, Ninom, Zatonom, Pagom, imao lijepe uspjehe. Mi smo nastavili s promidžbenim i promotivnim aktivnostima, uvelike se popravilo stanje uređenosti i dobrodošlice, kapaciteti su i djelomično uvećani ili podignuti  na višu razinu, turizam je  zašao i u široki prostor na  kojem ga prije nije bilo, povezalo se to sa stasanjem niza  novih proizvoda, maslinarstva, vinarstva, suvenira, ugostiteljska se ponuda podigla,  kulturni i zabavni život učinio  je prepoznatljivim niz ovdašnjih sredina kao prostor  doživljaja i događaja. Uz to  znamo da su se na nizu zemalja kojima je ponuda barem  u dijelu komplementarna  našoj dogodile stvari koje su  goste odbile od odlaska tamo.  Europa, odnosno veći dio zemalja iz kojih tradicionalno  primamo najviše gostiju izlazi  iz recesije. To još nije došlo do  punog izraza u svim zemljama  ili se nije dovoljno prelilo na  socijalni položaj stanovništva,  ali stanje je bolje, zaposlenost  i plaće rastu pa je i optimizam  povećan. Pored toga naporima zajedno s lokalnim zajednicama i županijom,  Zračnom lukom i dijelom lokalnih TZ-a i privrednih subjekata, te našim sredstvima i  podrškom HTZ-a i Ministarstva turizma osigurali smo  nastavak rasta Zadra u avioprometu, što nam je donijelo  niz novih gostiju, intenzivniju  predsezonu i otvaranje rasta s  područja mnogih važnih zemalja iz kojih godinama nismo  imali prave brojke turista, kazao nam je Ivo Dunatov, direktor TZ Zadarske županije,  koji je upravo s nizom predstavnika županije i drugih  struktura u Kijevu gdje se  otvaraju i sagledavaju nove  perspektive i prema tržištu  Ukrajine.
Rast i do 30 posto?!
  Damir Hordov iz TZ Zadarske županije obavijestio  nas je detaljnije o pokazateljima iz kontakata s direktorima prodaje po pojedinim  prije svega hotelskim kapacitetima najavljujući:
– Imamo očekivanja od blagog do iznimnog pa čak senzacionalnog rasta za predsezonu, a baš nitko ne očekuje  lošiji rezultat nego lani. Govorim to riječima hotelijera.  Ilirija očekuje čak do 30 posto  bolje rezultate nego lani,  Božava 15 posto, Pinija također rast, TN Zaton – Turisthotel misli ranije krenuti i  već imaju najave bolje popunjenosti. Sve nas to uvjerava da bi ova sezona mogla  biti vrlo uspješna, tumači Hordov.
 Naravno da ove velike brojke i očekivanja “smiruje” što će  ožujak završiti s niskim brojkama u odnosu na lanjske jer  je lani rani Uskrs ipak nekog  doveo do nas, dok je to ove  godine u ožujku bilo rijetko.  Na stranu, ali važna činjenica  da je golemi broj opalih domaćih noćenja skrivila kriza i  masovno odustajanje od tzv.  kongresa, seminara, simpozija, susreta, time building  druženja i sl. Veliki dio firmi  za njih nema novca, a i one  koje imaju zbog drugih ih  smatraju neumjesnim prirediti. U tom su gubici najveći u  pred i posezoni kada su takvi  skupovi uobičajeni.
 No konačna je ocjena ipak  ohrabrujuća i radosna je vijest. Predsezona će početi dobro i najaviti i dobru sezonu.
Druge dobre gospodarske vijesti za sad i onako tek čekamo.


Božidar Duka, Marina Dalmacija: Dobra očekivanja




Mi smo kao i većina marina u zemlji u poslu cijele godine jer imamo  brodove na stalnom vezu. Trend je već nekoliko godina da nam manje jahte  do 10-11 metara pomalo “nestaju” s veza, ali kod većih smo svi  prekapacitirani. Zadnjih sedam dana ima više dolazaka, obilazaka i akcije,  ali zbog kasnog Uskrsa pravu živost očekujemo u travnju. Sezona je  izrazitije vezana za čarter flotu, a iz kontakata s našim zakupnicima vezova  imamo informacije da je svima booking bolji. Kada je sama marina u  pitanju, prolazak krize u EU trebao bi dovesti do većeg kretanja u prostoru  što bi onda i nama osnažilo tranzit (jahte koje dolaze i odlaze i plaćaju po  drugim tarifama vezove nego stalne op.a.) koji je lani bio u padu. Naravno  i veću potrošnju općenito jer disciplinirani Zapadnjaci su na krizu reagirali  suzdržavanjem od potrošnje, kazao nam je Božidar Duka, direktor najveće  nautičke luke – Marine Dalmacija koja upravlja i Marinom Borik.


Goran Ražnjević, Ilirija: Snažnije nego ikad


Sve naše najave govore o snažnijoj predsezoni. Ilirija kao naš ključni  objekt radi i veliki rast bookinga jamči njegovu popunu. Mislim i u  pripremama smo da ove predsezone za Uskrs otvorimo i hotel Kornati,  odnosno da je moguće da će biti dovoljno posla za to. Imamo jako dobre  najave i u hotelima i nautici. U nautici je aktivnost i pojačano dolaženje  i kretanje po marini već prisutno. Čarteraši kod nas u zakupu najavljuju  snaženje predsezone. U nekim segmentima moguće je govoriti i o 30  posto većem prometu. Napravljen je veliki posao u prodaji kapaciteta,  kazao nam je direktor Ilirije Goran Ražnjević.


Falkensteiner – Borik i Pinija: Znatan rast prodaje


Vezano uz naš  i upit o stanju bookinga i radova na Punta Skali iz uprave  Falkensteinera pomoćnica direktora Ana Gazić kazala nam je:
Falkensteiner Hotels&Residences na Boriku i Punta Skali i ove godine  bilježe veliki interes za odmor u ljetnoj sezoni, ali i predsezoni. Posebno  napominjemo da je booking za Uskrs ove godine bolji u odnosu na prošlu  godinu iz razloga što je sam Uskrs dosta kasno, a ubrzo nakon slijedi i još  jedan praznik odnosno 1. Maj.
Na Boriku je zasad za sam Uskrs potvrđeno već više od polovice  ukupnih kapaciteta, međutim očekujemo da će u konačnici brojke biti i  veće jer nam upiti pristižu svaki dan.
Što se tiče Punta Skale, tu je stanje bookinga također bolje u odnosu na  prošlu godinu te imamo razloga vjerovati da će krajnji rezultati biti vrlo  dobri.
– Radovi na Falkensteiner Hotel&SPA Iadera 5*u sklopu Punta Skala  Resorta idu prema tijeku te se otvorenje planira za srpanj, druga je vijest  značajna za Zadar koju smo ovom prilikom provjerili.