Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Uređenje uvala Draženice i Maestrala znači i obnovu Trpimirove

25.03.2021. 11:05


Na Aktualnom satu posljednje sjednice Gradskog vijeća u ovom sazivu bilo je govora o komunalnim lučicama na Trpimirovoj obali, sječi šume u Kožinu, problemu parkiranja za stanovnike Poluotoka, odlagalištu u Diklu…
HDZ-ova vijećnica Elvira Sterle podsjetila je kako je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković za nedavnog posjeta Zadru najavio kako Zadar može očekivati značajnija sredstva iz Europske unije za komunalne lučice Bregdetti, Draženica, Maestral, Kožino, Petrčane…


Derutna Trpimirova obala
– Vezovi i uređene lučice od velikog su značaja za građane, a znači li njihovo uređenje da će se uz njih urediti i lungo mare, šetnica koja bi povezivala sve te lučice, upitala je Sterle.
Gradonačelnik Branko Dukić je odgovorio kako jest krajnji cilj sve to povezati s lungo mare, a pročelniku za graditeljstvo, Darku Kasapu, je prepustio da govori o detaljima.
– Mi smo za vrijueme posjeta ministra prezentirali sve projekte, vezane za morski i cestovni promet te dogovorili zajednički rad. Sad je u tijeku izrada prostorno-planske dokumentacije za lučice Bregdetti i Kožino. Paralelno imamo idejno rješenje za Maestral kojim će se riješiti kolektor visoke zone, a sad nam je u planu otvoriti i projektnu dokumentaciju za uvalu Draženica. Očekujem da ćemo u tijeku 2021. biti spremni za veliki dio ovih projekta, rekao je Kasap.
Na to se nadovezala i vijećnica SDP-a Jelena Jelavić, rekavši da je obnova Trpimirove obale goruće pitanje, ne samo zbog ušminkavanja, već da se od propadanja zaštite i obala i nekretnina i ljudi koji žive uz nju.
– Usprkos izvrsnim planovima i idejama renomiranih zadarskih arhitekata, na Trpimirovoj obali nije se napravilo ništa 30 godina. Važno je što prije krenuti u donošenje planova kako bi se što prije zaštitilo od urušavanja, s obzirom da se diže i razina mora. Dakako da je, uz to potrebno urediti šetnice i vezove za brodove, rekla je Jelavić.
Dukić je na to rekao kako će se višestruko povećati broj vezova za građane, otočane, sve one kojima je to potrebno, ali da uređenje uvala Draženice i Maestrala ujedno znači i obnova i zaštita prometnice.
– Nedavno su predstavnici Doğuş grupe najavili da će u jesen započeti gradnju hotela Maraska. Čvrsto ih držim za riječ da hoće, a s komunalnim doprinosom koji će Grad dobiti za gradnju hotela, uredit ćemo cjelokupni okolni dio, tako da će u tom dijelu grada u dogledno vrijeme početi pojačani radovi, istaknuo je Dukić.


Posljednja makadamska ulica
S inicijativom vezanom za jednu neasfaltiranu, a sve prometniju ulicu u tom dijelu grada, obratio se HDZ-ov Ante Kolega.
– Ulica Stanka Vraza koja se nalazi na Brodarici, na granici s Puntamikom možda je i posljednja makadamska ulica u gradu. Kad je nevrijeme, kiša radi velike rupe i probleme građanima, onda oni sami pokušavaju to sanirati, ali rupe opet nastanu i problem je trajan. Radi se o tome da ulica ima veliki pad, pa je potrebno imati sustav za odvodnju oborinskih voda postaviti ili imati tlačnu stanicu. Nezadovoljstvo građana je opravdano. S obzirom da je projekt aglomeracije započeo, mislim da je krajnje vrijeme da se ta ulica uredi. Moje je pitanje koji su rokovi za to te molim da ova inicijativa bude uvažena što prije, kazao je Kolega.
Pročelnik Kasap je istaknuo da je to doista jedna od ulica koja zahtijeva konkretno rješenje.
– Pokušava se kroz komunalni odjel održavati i uređivati koliko je to moguće. U sklopu aglomeracije i uređenja uvale Maestral će i ona doći na red. Prije toga nije bilo moguće riješiti ni oborinsku ni fekalnu odvodnju, vjerojatno zbog takvog nagiba ulice. Ni samo asfaltiranje ne bi pomoglo dok voda ide onuda. Pokušalo se to riješiti kroz upojne bunare, ali nije uspjelo. Ovih dana će biti odabran izvođač za fazu aglomeracije nazvanu Centar, koja će obuhvaćati, ne smo centar, već i taj dio grada, kao i Diklo. Samim izborom izvođača će se tek znati i dinamika rada, rekao je Kasap.




Parkiranje na Poluotoku
Daniel Radeta, predsjednik zadarskog SDP-a, kritizirao je Odluku Grada o parkiranju za stanovnike Poluotoka.
– Za drugo vozilo će stanovnici Poluotoka morati plaćati 1.800 kuna mjesečno, morat će prodavati ili svoja vozila ili stanove. Osim parkiranja, promet na Poluotoku je izgubio smisao kompletno, čeka se po 5-6 minuta za prijeći cestu kod mosta. Što skorije su potrebna rješenja, dolazi nam i sezona, a već sad imamo kaos, čak i kad nema prometa, rekao je Radeta.
Odgovorio mu je Robertino Dujela, pročelnik za komunalne djelatnosti.
– Reakcije i mišljenje građana su nam uvijek s oznakom visokog prioriteta. Sve odluke koje smo donijeli su bile na savjetovanju, a pogotovo ova spram građana o kojoj smo pola godine razgovarali. Ovakvu reakciju o kojoj Vi govorite mi nemamo, to je možda vaš osobni dojam. Svaki početak i nova odluka donosi neki period prilagodbe. U startu je bilo prigovora na rješenje za dostavna vozila, a na kraju je to rezultiralo nestankom konvoja dostavnih vozila kroz Poluotok u srcu sezone. Tako je slično bilo i s putokaznim panoima… Ali smatram da smo s ovom odlukom cilj postigli, a to je da gotovo svaka obitelj na Poluotoku ima osigurano parkirno mjesto. Svi stanovnici su dosad mogli isključivo u drugoj zoni s povlaštenom kartom, a sad im je omogućeno i u prvoj zoni, tako i ostalim građanima za 150 kuna tijekom 7 mjeseci, rekao je Dujela.
Što se tiče prometnice na kojoj se stvaraju gužve, Dujela je rekao da njome upravljaju Hrvatske ceste.
– Oni će napraviti analizu i prilagoditi signalizaciju po potrebi. Time što oni s tom cestom upravljaju, mi ne bježimo od odgovornosti. Ako bude ljetne gužve ove godine, bit ćemo svi presretni, rekao je Dujela.


Poskupljenje Čistoće na vidiku
Dukić je dodao kako su u rješavanju problema parkiranja na Poluotoku prednost dali budućoj garaži na Ravnicama za koju je tek sad uspješno riješeno objedinjavanje zemljišta, u suradnji s Ministarstvom imovine.
Mladen Malta, vijećnik MOST-a, postavio je pitanje poskupljenja usluga Čistoće.
– Jeste li u dogovoru s Gradom Obrovcem za odlaganje otpada u Kljakovači, što bi smanjilo pritisak na odlagalište Diklo? Ako ste se dogovorili, hoće li se novim mjestom udaljenim 40 km plus još 40 u povratku, povećati usluge Čistoće, s obzirom da je poskupljenja bilo i dosad, čak i bez promjene mjesta odlagališta, upitao je Malta.
– Korona je velikim dijelom napravila svoje da neke stvari nismo uspjeli napraviti kako smo naumili. Ali, primjerice, nismo uzeli u obzir naplatu odvajanja otpada upravo zbog korone. Dakle, tu povećanja nije bilo. Neki dan sam bio u Biljanima Donjim, radovi na CGO-u napreduju, idu dobrim tijekom, a veselit ćemo se svi tek kad zatvorimo odlagalište u Diklu. Znamo da Diklo ide svom kraju i raspravljamo o svim modelima da se nešto ne dogodi, a da nas dočeka nespremne. Idemo polako u rasterećenje Dikla, a ako Obrovac izglasa da i druge lokalne jedinice odlažu u Kljakovači, vjerojatno ćemo i mi biti dionici, ali to ostaje tek da vidimo. Prvenstveno, cilj nam je zatvoriti odlagalište Diklo i krenuti u CGO Biljane Donje. Vjerojatno će poskupiti zbog odvoza i kilometraže, ali u ovom trenutku još ne znamo koliko, rekao je Dukić.
————————————————————————————————————————————————


Vijećnik iz Petrčana
Duje Stanišić, vijećnik MOST-a i Akcije mladih rekao je da je jedini vijećnik iz Petrčana te da postavlja pitanja vezana za Petrčane. Vjeruje, kaže, da ostalih 30 vijećnika mogu raditi za Zadar.
– Tražim da mi se pismeno dostavi, a i sad usmeno odgovori, koliko je Grad primio komunalnog doprinosa s Punte Radman. Tamo se preko 30 kuća izgradilo, a gradi se i dalje, a kraj tog puta nema rasvjetu i još uvijek je makadam do kuća. Kad mislite od tog novca urediti asfalt i javnu rasvjetu? Ipak smo u 21. stoljeću pa je neki minimum potreban, rekao je Stanišić.
Zanimalo ga je i, u ovom predizbornom razdoblju, kakvi su planovi za Petrčane.
– Što će biti s cestom, zabranom radova, s neuređenim plažama, s ogromnim gužvama na cesti u ljetnim mjesecima, što sa Žmirićima, što s Turističkom zajednicom koja ne pazi na Petrčane, što je s osnovnom školom u kojoj djeca kolut na betonu rade, nabrajao je Stanišić.
– Zasad mogu odgovoriti okvirno – potpisali smo aglomeraciju Zadar – Kožino – Petrčane i vjerujem da će se s tim radovima veliki dio komunalne infrastruktre riješiti. Mišljenja sam da ne treba više puta kopati, tako da nema smisla da se prije toga nešto radi. Vidite da smo napravili pristupnu cestu prema crkvi, parkiralište, obnovili zgradu i prostorije Mjesnog odbora, tako i škole. Uložili smo u samu rivu 20 milijuna kuna, vjerujem da ćemo i ostala pitanja polako rješavati, daljnje uređenja rive i slično, rekao je Dukić.


Peronjin natječaj
Vijećnik Akcije mladih Kristijan Kotlar osvrnuo se na ponavljanje natječaja za dogradnju pročišćivača na Smiljevcu.
– U rujnu 2019. godine izjavili ste da Peronja zna da pada ako mu padne i drugi natječaj. Natječaj je pao, iako su ponude bile puno veće, i nije mi jasno zašto se onda opet išlo s istom procijenjenom vrijednosti. Tko će osigurati dodatni novac i znači li to da će Peronja pasti, što ste ničim izazvani sami najavili, pitao je Kotlar, dodajući kako se boji da će stanovnici Smiljevca, Ričina i Arbanasa nositi maske i kad završi korona.
– Mislim da sam kroz svoj mandat dokazao da mi nije nikakav problem promijeniti direktora gradske tvrtke ako smatram da je to potrebno, istaknuo je gradonačelnik Dukić te nastavio s »dobrom vijesti«.
– Ali mogu reći da imam dobru vijest za građane. Evaluacija ponuda je u tijeku i uskoro će biti poznato tko je izvođač radova, ukoliko ne bude žalbi u žalbenom roku. Probijanje sredstava prati država i neće biti problema oko financija, najavio je Dukić.