Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

PARKIRANJE U GRADSKOJ JEZGRI Stanare Poluotoka (ne) stavlja se u drugi plan

27.01.2021. 10:19


Ovih dana javilo nam se nekoliko žitelja Poluotoka ljutih i ogorčenih novom odlukom Grada Zadra o parkirališnim mjestima.
​Naime, naši sugovornici, koji su htjeli ostati anonimni, tvrde kako su ovom odlukom zakinuti te kako su im čak i povrijeđena ustavna prava. Ljuti ih jer su im određena parkirališna mjesta koja su mnogima dosta udaljena od stanova te im to ne odgovara, primjerice, kad idu u veliku kupovinu te imaju jako mnogo stvari za nositi do stana.
Njihova je želja, kažu nam, da im se i dalje omogući parkiranje u prvoj zoni, odnosno na parkiralištu kod Jadrolinije i na starom autobusnom kolodvoru te na rivi da se također ostave mjesta, a prilagođeno njihovoj adresi.


Građani drugog reda
Jedna od naših sugovornica nam je rekla kako je o ovom problemu pisala gradonačelniku, direktoru Obala i lučica Eduardu Duki te Robertinu Dujeli, pročelniku za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša.
– Uvidom u navedenu Odluku, koju ste donijeli kao direktor Obala i lučica d.o.o. Zadar, uz suglasnost Gradskog vijeća, shvatila sam da ponovno, nakon nekoliko mirnih godina, imamo problem parkiranja naših vozila. Naime, doista bilo bi neprimjereno i neživotno kada bih se žalila na dosadašnji način parkiranja i plaćanja ove komunalne usluge. Nakon što je ukinuto parkiranje na bedemu, mi stanari Poluotoka smo imali mogućnost parkiranja vozila u prvoj parkirnoj zoni i doista taj sustav je bio po mom mišljenju primjeren, logičan i za sve zadovoljavajući. Parkirnih mjesta ima i više no dovoljno za sve, svi smo zadovoljni, možemo pronaći parking čak i oko 11 sati ujutro, što ranije nije bio slučaj, i zaista sve pet, započela je s pričom naša sugovornica, dugogodišnja stanovnica Poluotoka, Jasna Batarelo. Nastavlja kako je, međutim, prije nekoliko mjeseci nešto zapelo pa stanari više nisu smjeli parkirati u prvoj zoni, ali, dodaje, kako se brzo shvatilo da je to »ludo« te se sve vratilo na staro.
– Međutim, ovom novom odlukom nam se nalaže potpisivanje nekakvih izjava. Iskreno, čini mi se to sasvim suvišnim, ali niti to neće biti veliki problem. Ponavljam, plaćam li mjesečnu kartu 50 ili 100 kuna, nije doista bitno. Problem je u tome što bih se kao stanar Poluotoka u razdoblju od 1. svibnja do 1. listopada svake godine trebala odseliti iz tog gradskog predjela i živjeti negdje drugdje, jer parkiranje bi se u tom vremenu moglo vršiti samo u nultoj parkirnoj zoni. Postavlja se pitanje logike takve odluke, pita se naša sugovornica istovremeno ističući kako ju smeta da zaposlenici Grada imaju rezervirano parkiralište na početku Muraja kojega mogu koristiti tijekom cijele godine.
Naše sugovornice smeta ovaj način parkiranja jer smatraju kako se tako podilazi turistima, a stanare stare gradske jezgre se stavlja u drugi plan te ih se tretira kao građane drugog reda.


Zašto se ne osigura parking samo za stanare?
– Ja ovdje živim već 40 godina i želim da se i moje dijete nastavi igrati na Forumu, gdje sam se i ja igrala. Ne želim ni čuti za to da prodam stan i preselim se. Samo želim mogućnost da mogu parkirati automobil negdje u relativnoj blizini stana, a ne da moram parkirati na Sircu, a živim kod Arsenala, rekla nam je druga sugovornica. Istaknula je kako je imala mnogih neugodnosti oko parkinga, od činjenice da ne može naći parking, do toga da bi je zatvorili te nije mogla izaći s parkinga, do oštećenih automobila…
– Kad mi odemo negdje na put znam da ću automobil morati ostaviti negdje daleko od centra te da ću u centar ići pješke ili javnim prijevozom. Jedino u Zadru se koristi svaki kamen ovoga grada kako bi se išlo na ruku turistima, a to ne trebamo raditi, smatra naša druga sugovornica.
Treća se s njom slaže te kaže kako je tijekom ljetnih mjeseci imala neugodnih situacija s turistima oko parkinga.
– Imala sam brojne neugodne situacije među kojima je jedna kad sam se vraćala s djecom s plaže. Nađem mjesto, a kad tamo stoji neka turistkinja i čuva mjesto svom suprugu. Nikako mi se nije htjela maknuti, a zanima me bi li to mogla napraviti u svojoj zemlji, govori nam treća sugovornica koja također na Poluotoku živi cijeli život. Ističe kako je jako ogorčena cijelom ovom situacijom i pita zašto se ne odrede neka dvorišta na koja se mogu staviti rampe i tako se osigura parking samo za stanare.
Sve naše sugovornice se boje kako se na ovaj način želi otjerati stanare Poluotoka iz centra i od grada napraviti muzej, a to ne žele.




Pratili prvenstveno zahtjeve stanara Poluotoka
O svemu ovome kontaktirali smo i Robertina Dujelu, pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša u Gradu Zadru.
– Za uložen napor u protekloj godini pri rješavanju problema parkinga stanarima Poluotoka dobili smo potpunu podršku i zahvalu, kako inicijative koja je sudjelovala u samim počecima projekta, tako i većeg dijela sugrađana Poluotoka kojima smo, prvenstveno na lokacijama Sirac i Plankit omogućili daleko kvalitetniju mogućnost pronalaska parkirnog mjesta. S pronalaskom i uređenjem novih parkirnih mjesta u postojećim gabaritima nastavljamo, sve do pravog rješenja, odnosno izgradnje garaže koja bi zadovoljila sve potrebe, istaknuo je Robertino Dujela dodajući kako su do tada spremni razmatrati sve prijedloge.
– Iako smo tijekom protekle godine nebrojeno puta i putem medija uporno tražili aktivnu suradnju svih zainteresiranih za kreiranje prijedloga izmjena Odluke i dalje smo spremni analizirati svaku primjedbu, sugestiju naših sugrađana, pa i one koje se izolirano odnose na osobni pojedinačni slučaj. Ono što želim pojasniti, kako ne bi više bilo zabune, upravo ovom izmjenom i dopunom odluke, stanarima Poluotoka dozvoljeno je tijekom sedam mjeseci u godini parkiranje na cijelom području prve i druge parkirne zone s povlaštenim parkirnim kartama od 50 kuna. Prije ove izmjene stanari Poluotoka su s povlaštenim parkirnim kartama mogli parkirati isključivo u drugoj zoni i na području starog autobusnog kolodvora, pojašnjava Dujela. Potvrđuje kako su izmjenama i dopunama odluke pratili prvenstveno zahtjeve stanara Poluotoka, pri tom vodeći računa i o ostalim građanima grada kojima su također tijekom većeg dijela godine omogućili parking u I zoni s povlaštenom parkirnom kartom od 150 kn.
Na upit zašto pojedina dvorišta i stanari imaju rampu i parking s ključićem, a drugi ne.
– Ukoliko nije riječ o privatnoj površini ili korisnik takvog mjesta nema odobrenje UO za gospodarenje gradskom imovinom ili nekog drugog nadležnog tijela, molimo građane da takve mikro lokacije prijave kako bi komunalno redarstvo postupalo i izvijestilo javnost o postupanju, odgovorio je Dujela.


Smeta im ovjera kod javnog bilježnika
Naše sugovornice rekle su nam kako im smeta činjenica da kod javnog bilježnika moraju ovjeriti dokumente te je pojasnio kako uvjete pružanja usluge donosi tvrtka Obala i lučice. Od istih saznajemo kako je riječ o jednokratnoj ovjeri izjave koja vrijedi trajno, a sprječava pojavu zloupotrebe povlaštenih parkirnih karata.
U razgovoru smo se dotaknuli i bojazni stanara da će morati parkirati na jednom kraju Poluotoka, gdje je predviđeno mjesto za stanare, a stan im je na drugom kraju.
– Zasigurno stanari dijela Poluotoka uz Arsenal neće morati parkirati kod Sirca jer je tijekom cijele godini stanarima tog dijela grada na raspolaganju Plankit poljana s priključnim prolazima, a tijekom sedam mjeseci u godini i cijela Liburnska obala (I zona), pojasnio je Dujela.
Dotaknuli smo se i pitanja kako to da zaposlenici Gradske uprave imaju cjelogodišnji parking na samom početku Muraja i zašto se tako nešto ne bi moglo omogućiti i građanima te nam je odgovorio kako je to u resoru Ureda Gradonačelnika.
Iz Grada smo neslužbeno doznali kako zaposlenici Grada nemaju osiguran parking već je riječ o prostoru uz garažu koju Gradska uprava koristi kako za službena vozila Grada tako i za privatna vozila rukovoditelja koji u pravilu svoja vozila koriste pri obavljanju svakodnevnih službenih dužnosti.