Potrebno je napraviti iskorak u pozicioniranju Zadra kao zimske destinacije

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Marko Mijić, turistički komunikolog iz Kongres Plus agencije, o turizmu izvan sezone
Da bi uspio trebaš biti prvi, treba pokrenuti inicijativu i zaskočiti konkurenciju, jer Zadar za takvo što ima izvanredne uvjete: blagu klimu, tradicionalno ugostiteljstvo, kulturu zabave, smještajne kapacitete, pa je potrebno samo malo dobre volje i inovativnosti da se napravi kvalitetni iskorak u pozicioniranju Zadra, kao zimske destinacije, ističe Mijić
Velimir BRKIĆ
Marko Mijić osvrće se na turističku sliku i kao dugogodišnji hotelski manadžer

Robovati brojkama i statistici u promišljaju strategije zadarskog turizma nije dobro, jer statistiku predstavlja »skup netočnih podataka«, dok se s druge strane ni ponuda, kao motivirajući faktor dolaska gostiju u destinaciju, ne može komparirati iz godine u godinu s uvijek istim sadržajima, ističe Marko Mijić, turistički komunikolog i stručni suradnik Kongres Plus agencije u Zadru.

Zima traži nove turističke izazove

Neime, općepoznato je da je Zadar grad iznimne povijesti, izuzetno vrijednog kulturnog nasljeđa i bogatih prirodnih resursa, na čemu se godinama temelji turistički razvoj grada. Na osnovu takvih saznanja svake se godine donosi program mjera i aktivnosti, koje mogu doprinijeti boljoj pripremi i odvijanju turističke sezone kroz daljnje podizanje kvalitete turističke ponude, jačanje suradnje javnog i privatnog sektora i pozicioniranja grada kao atraktivne turističke destinacije.
- Sve je to lijepo zapisano u razvojnim dokumentima zadarskog turizma, ali priča u stvarnosti ima sasvim drugačiji narativ, napominje Mijić koji ima dugogodišnju prkasu hotelskog manadžera i koji kao stručnjak trenutačno pruža konzultantske usluge agencijama i pojedinim hotelima na zadarskom području.
- Nažalost, Zadar zapravo turistički diše samo nekoliko mjeseci u godini, kada se brojni kulturni sadržaji i manifestacije »uguraju« u kalendar događanja za srpanj i kolovoz, dok je u ostatku godine dojam kako je Zadar turistički mrtav grad. Naročito sada kada je pandemija koronavirusa paralizirala dolaske inozemnih i stranih gostiju, pa puste ulice, trgovi, muzeji i galerije više govore u prilog sezonalnosti nego turizmu, kao pokretaču društvenih i gospodarskih aktivnosti, izvan glavne turističke sezone, kaže Mijić.
Kao bivši dugogodišnji član Vijeća i Skupštine TZ-a grada Zadra i Zadarske županije sudjelovao je u kreiranju mnogobrojnih turističkih inicijativa, ali od tada do danas nije se puno promijenilo.
- Zadar nije teško turistički oživjeti ljeti, kasna jesen i zima traže nove turističke izazove, sadržaje koji će privući domaće ljude u centar grada, a inozemne turiste potaknuti na putovanje u Zadar, govori Mijić i dodaje kako je zadarski Advent dobar primjer za to.
- U dva tjedna Advent je privukao veliki broj gostiju, ne samo domicilnih posjetitelja, nego i ljudi iz Šibenika, Splita, Zagreba, čak Osijeka i Vukovara. Takav šušur odgovarao je svima: estrada je zaradila koju kunu, nakon otkaza mnogobrojnih koncerata u pandemijsko vrijeme, a ugostitelji su uhvatili zadnju »slamku spasa«, nakon akumuliranih gubitaka u poslovanju od početka uvođenja restriktivnih epidemioloških mjera. Građani su dobili ‘novi doživljaj’, uživali su u dobroj zabavi i ugostiteljskoj ponudi, navodi Mijić i pita se zašto takav vid zabave ne postoji zimi, zbog čega se ne bi mogli postaviti ugostiteljski štandovi i organizirati zabavne večeri.

Zabave na otvorenom

- Da bi uspio trebaš biti prvi, treba pokrenuti inicijativu i zaskočiti konkurenciju, jer Zadar za takvo što ima izvanredne uvjete: blagu klimu, tradicionalno ugostiteljstvo, kulturu zabave, smještajne kapacitete, pa je potrebno samo malo dobre volje i inovativnosti da se napravi kvalitetni iskorak u pozicioniranju Zadra, kao zimske destinacije, ističe Mijić i ukazuje kako uvođenje novih restriktivnih epidemioloških mjera, koje ograničavaju boravak u zatvorenom prostoru, upućuju na to da se upravo trebaju organizirati zabave na otvorenom.
Potrebni su eventi takvog tipa koje će privući ljude, a ne sportska natjecanja nacionalnog i međunarodnog karaktera kojima ne prisustvuje publika. Od toga korist imaju samo pojedini hotelijeri i privilegirane agencije, ali ne i široka lepeza gospodarskih subjekta, koji žive za turizam i od turizma.
- Priča da se Zadar na taj način marketinški i promidžbeno bolje predstavlja Europi i svijetu je priča za malu djecu, jer nitko nikada nije predstavio ili prezentirao rezultate takve promocije. U statističkom smislu sportaši zasigurno doprinose povećanju broja gostiju i noćenja i to je sve. Osnovna poanta turizma je potrošnja, a nje u tom slučaju nema, što ne znači da se nisu ostvarili određeni financijski efekti. Da se razumijemo, Zadar se pored ostalih vidova turizma, treba predstavljati kao sportsko-rekreacijska destinacija, ali na drugačijim osnovama i drugačijem poimanju povezanosti sporta i turizma, zaključuje Mijić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno