Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Turizam u Pakoštanima ujedinio vlast i oporbu

27.07.2021. 12:30


Na prvoj radnoj sjednici novog saziva Općinskog vijeća Općine Pakoštane jednoglasno je rezultatom 13: 0 usvojen strateški dokument, Strategija razvoja turizma Općine Pakoštane (Pakoštane, Drage, Vrana, Vrgada) za razdoblje od 2021. do 2025.
– Strategija je rađena u sinergiji Općine Pakoštane i općinske Turističke zajednice. TZO je pripremio potrebitu analizu stanja, dok je Općina platila izradu ovog strateškog dokumenta, kazala je Danijela Vulin, direktorica TZO Pakoštane.
Turističku razvojnu strategiju izradio je Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, kaže ona, isti stručni tim koji je izradio i Strategiju razvoja turizma Republike Hrvatske.


Društveni i ekonomski cilj
– Ovaj dokument je definirao strateške ciljeve, metode postizanja te metodologiju provođenja projekata koji se stapaju u strategiju koju Općina Pakoštane može provesti i pritom postići zacrtane društvene i ekonomske ciljeve, naglasila je Vulin, nositeljica prestižnog priznanja, najbolje djelatnice Republike Hrvatske u sustavu turističkih zajednica.
Strategija se grana u pet najvažnijih smjerova: odmorišni turizam gdje se treba raditi na kvaliteti, zatim nautički turizam, ruralni turizam, sportske aktivnosti i kulturni turizam.
– U Strategiji se naglasak daje na razvoj odmorišnog, avanturističkog, outdoor, sportskog i zelenog turizma te razvoj transformativnog i participativnog turizma. Navedeno se temelji na onim vrijednostima koje sada imamo, a to je Vransko jezero, Maškovića Han, Gradina u Vrani, Crkvina, a neizostavna je i kulturna baština Vrgade, kaže Vulin, koja je na čelu TZO Pakoštane još od 1996. te je prva dama pakoškog turizma nevjerojatnih 25 godina neprekidno.


Vječno pitanje gradnje u PP Vransko jezero
Vijećnik Božidar Lokin je pitao u kojem smjeru je prikazan odnos Parka prirode Vransko jezero u odnosu na lokalno stanovništvo, posebno one koji imaju nekretnine u parku.
– Teško je očekivati da će se dozvoliti gradnja unutar parka, znamo koliko je bilo u početku problema radi gradnje u parku. I moja obitelj ima nekretninu unutar parka i nije u funkciji turizma. Svaki plan se može dorađivati tako i plan parka prirode uz poštivanje svih smjernica i uvjeta zaštite prirode, odgovorio je Kurtov istaknuvši kako park ima veliku posjećenost, radi na projektima, neki su realizirani a neki nisu kao npr. brod za turiste koji stoji na suhom, a kupljen je i manji koji je u funkciji, itd., odgovorio je Kurtov.
Dojmovi često varaju, kaže on, 2019. je prodano 40.000 karata za ulaz u Park prirode Vransko jezero, što znači da ima sadržaja za koje turisti imaju interes.




Marina u Pakoštanima, luka u Vrgadi
– Poduzimaju se radnje da se jezero približi gostima i radi se na projektima, došao je brod, međutim luka nije spremna i na tom se radi. U međuvremenu kupljen je brod za 12 osoba, postoji i električni vlakić koji vozi svaki dan, mi bismo htjeli više, reći će Kurtov.
Nazočna je tendencija gradnje, kaže on i tu se javljaju problemi ako se gradi nešto što nije u skladu s Planom.
– Moramo prihvatiti da njive u parku prirode nisu za gradnju. Plan Parka prirode se može izmijeniti u nekim segmentima, ne u svim, istaknuo je Kurtov.
Kad je riječ o marinama, u Pakoštanima može se može očekivati gradnja krajem 2022. godine, kaže on, do tada trebaju biti svi akti za gradnju gotovi.
– Radi se luka i marina u Dragama, ide i projekt sjeverna luka Vrgada. U naredne 4 godine ozbiljno će se promijeniti turizam u pozitivnom smislu, očekuje se produženje sezone. Vijećnik Domagoj Juričin je u toj branši, radi u marini, pa zna kako to funkcionira, navodi Kurtov.


Kreiranje povijesnih priča
Strategija daje smjernice koje treba poduzeti Općina, udruge, da se kreiraju »povijesne priče« tj. povijesni događaji na ovim prostorima na zanimljiv način.
– To će postići kroz snimljeni materijal, isječke, prezentiranje, da turiste zainteresira ta priča tj. povijesni razvoj i događaji važni za ovaj kraj, u tom pogledu je Vrana povijesno najzanimljivija iza toga Vrgada, pa Pakoštane i Drage, istaknula je Vulin.
Cilj je da se privuče turiste kroz cijelu godinu, a za to treba dobar marketing, za sada to još uvijek nije u dovoljnoj mjeri postignuto.
– Općina Pakoštane je visoko konkurentna turistička destinacija. Imamo potencijala, trebaju se uključiti svi akteri Strategije, poručila je Danijela Vulin.