Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Za suvremeno opremanje OŠ Voštarnica 3,7 milijuna kuna

27.08.2021. 11:57


Učenici, koji su nastavu do sada pohađali u staroj zgradi Osnovne škole Voštarnica – Zadar u Ulici Ivana Meštrovića, od ove će školske godine boraviti u novouređenoj školskoj zgradi, koja je dio kompleksa Centra za odgoj, obrazovanje, rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama "Mocire".


Po mjeri učenika
Sve je spremno za početak nove školske godine. Kroz novu nas je školsku zgradu provela Irena Dukić, ravnateljica OŠ Voštarnica i kazala koji su noviteti, u odnosu na staru lokaciju.
– I djeca i zaposlenici su iznimno zadovoljni što smo napokon dobili i uredili novu školsku zgradu, koja, zajedno s vanjskim površinama zauzima preko 7 tisuća kvadratnih metara. Iznimno je bitno naglasiti kako je transformacija ustanove i usvajanje novih metoda trajalo pet godina. Djelatnici škole su kontinuirano pohađali edukativne tečajeve, s kojima smo započeli 2017. godine. Pošto nam nova oprema ne bi vrijedila ništa bez usvojenog znanja, u posljednjih smo par godina u rad s učenicima uveli metode TEACCH, PECS i ABA, koje su se pokazale kao najučinkovitije u radu s učenicima s poremećajima iz spektra autizma. U školi ih koristimo i u radu s učenicima s intelektualnim teškoćama, kazala je Dukić, te dodala kako će školu od ove školske godine pohađati 119 učenika, od kojih će troje učiti u kombiniranom razrednom odjelu III. – IV. – V. razreda, a 116 učenika bit će raspoređeno u 27 odgojno-obrazovnih skupina.
– Od ove će školske godine nastavu pohađati 57 učenika s intelektualnim teškoćama, koji će biti raspoređeni u 11 odgojno-obrazovnih skupina i 59 učenika s poremećajima iz spektra autizma u 13 odgojno-obrazovnih skupina. Od ukupno 27 odgojno-obrazovnih skupina, njih tri organizirat će se u područnim odjelima naše škole, koji su smješteni u prostoru Područne škole Vladimira Nazora u Smilčiću, redovne Osnovne škole Benkovac. U toj će skupini djelovati dvije skupine za učenike s intelektualnim teškoćama s ukupno osam učenika i jedna skupina za učenike s poremećajima iz spektra autizma s tri učenika. Za 11 smo učenika od Ministarstva znanosti i obrazovanja zatražili suglasnost za organiziranje nastave u kući, objasnila je Dukić.


Moderne metode, dodatno zapošljavanje
Među učenicima je u zadnjih nekoliko godina, naročito nakon početka primjene modernih nastavnih metoda, primjećuju veća postignuća, zbog čega se planira uspostava novih odgojno-obrazovnih skupina, koje će djelovati kao razredni odjeli te će se u njima provoditi složeniji osnovnoškolski program, kako bi djeca nakon završetka škole mogla upisati programe pomoćnih zanimanja u srednjim školama.
– U školi je trenutno zaposleno 56 djelatnika, od čega 40 edukatora rehabilitatora. Nadalje, u školi radi po 1 stručni suradnik logoped, psiholog, pedagog, knjižničar, koji radi na pola radnog vremena i kiniziterapeut. Od ministarstva ćemo tražiti i suglasnost za zapošljavanje dodatna tri učitelja edukatora rehabilitatora, kazala je Dukić.
– ABA metoda, tj. Applied Behavioral Analysis, temelj je naše radne politike. 13 učitelja i stručnih suradnika je prošlo ABA edukaciju za terapeute, a to očekuje i sve kolege koji još uvijek nisu završili edukacije, te nove kolege koje zaposlimo. ABA terapeuti, nakon završetka edukacije polažu ispit kako bi stekli certifikat RBT. Ta metoda, u što smo se i sami uvjerili, daje najbolje rezultate i jedina je znanstveno dokazana metoda u radu s učenicima s poremećajima iz spektra autizma, rekla je Dukić i naglasila kako je glavni cilj ove metode kod učenika razviti vještine koje su preduvjet za usvajanje nastavnog gradiva i samostalnog učenja u svakodnevnom životu.




Projekt ASIQ
– Imamo jedan kombi, koji je u vlasništvu škole i on je nabavljen u sklopu projekta "Poboljšanje dostupnosti i pristupačnosti zdravstvenih i socijalnih usluga radi poboljšanja kvalitete socijalne uključenosti za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju – ASIQ", koji se financira sredstvima EU kroz Interreg IPA program prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014. – 2020., a kombi je koštao 211.602 kune.
Osim kombija, u sklopu projekta ASIQ nabavljena je oprema u ukupnoj vrijednosti od oko 790 tisuća kuna. Od toga iznosa nabavljena je didaktička oprema za senzornu integraciju, u vrijednosti od 191.073 kune, oprema za asistivne tehnologije, koja vrijedi 248.750 kuna, multimedijska oprema sa interaktivnim ekranima u vrijednosti 71.375 kuna, medicinska oprema za djecu s invaliditetom koja vrijedi 23.329 kuna i logopedska oprema u vrijednosti 46.780 kuna. Od strane Ministarstva znanosti o obrazovanja financirana je nabava didaktičke opreme, dječji namještaj i oprema, namještaj i oprema za uređenje ureda i oprema za dječja igrališta što je stajalo 2.871.191 kunu, a ukupan iznos za opremanje škole penje se na 3.662.191 kunu, istaknula je Dukić te objasnila koje su nove prostorije i kapaciteti kojima škola raspolaže.
– U staroj nam je zgradi knjižnica bila u zajedničkoj prostoriji s učionicom. Sada imamo malu knjižnicu u kojoj djeca mogu uživati u knjigama. Dvije učionice uređene su za djecu s tjelesnim invaliditetom. U starom prostoru, zbog skučenosti nismo mogli na pravi način urediti TEACCH učionicu. U ovom prostoru sve će učionice biti uređene prema tom principu, koji već godinama primjenjujemo u radu. U takvim učionicama, koje su namijenjene radu s djecom s poremećajima iz spektra autizma, prostor je podijeljen na četiri dijela. To je dio za individualni rad, kako bi se djeca što lakše fokusirala na zadatke, drugi je dio prostor za grupni rad, treći dio je prostor za individualni rad. Posljednji je dio prostor za odmor i igru, gdje djeca borave nakon uspješno obavljenih zadataka, kazala je Dukić i naglasila kako je dio učionice i terapijska ljuljačka za odmor i opuštanje.


Senzorna soba jedan od najvažnijih dijelova zgrade
Učionice su opremljene prema nekoliko različitih koncepata, prateći potrebe djece i mogućnosti najbolje valorizacije moderne opreme.
– Učionice za učenike s intelektualnim teškoćama su naravno rađene po drugom principu. Ona nema prostor za individualni rad, već je fokus na grupnom radu i prostoru za opuštanje. Do sada nikad nismo imali veliki hol i blagovaonicu, koji bismo mogli koristiti za veća druženja i priredbe. Sada nam se nudi mogućnost da se napokon, naravno nakon poboljšanja epidemiološke situacije, možemo družiti zajedno s djecom i njihovim roditeljima. Opremili smo i novu školsku dvoranu i prostor za kineziterapiju, kao i učionicu Domaćinstva s dvije kuhinje. Dolazi nam i perilica rublja i sva kućanska oprema, kako bi se učenici pripremili za što samostalniji život te naučili osnovne kućanske poslove i pripremu jednostavnih jela. Opremljene su i zone za odrasle učenike, gdje će imati alatnicu i prostor za rad s drvom, rekla je Dukić i naglasila kako je senzorna soba uređena u sklopu projekta ASIQ, te je jedan od najvažnijih dijelova nove zgrade.
– Iz istog je projekta nabavljena i oprema koju koristi naša logopedica Helena Kuzminski. Set se sastoji od digitalnog logopedskog seta, koji ćemo koristiti u radu s djecom s artikulacijskim poremećajima, fonološkim poteškoćama ili poteškoćama slušnog procesuiranja i vibrofona, koji spada u mehaničke metode i služi za korekciju izgovora. Uredili smo učionicu za produženi boravak, kao i razredni odjel u kojem se provodi složeniji program, koji je sličan redovnoj školi, zaključila je Dukić.