Autohtone biljke izrasle u knjižici recepata

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Učenička zadruga Maraška iz OŠ Bartula Kašića ukoričila aktivnosti
Autor: 
Već godinama s djecom radimo različite pripravke od autohtonog bilja, kao što su pekmezi, sokovi, namazi i slično. Paralelno, prikupljali su recepte, najčešće od svojih baka. I onda smo htjele objediniti aktivnosti naših učenika. Obradili smo svaku biljku... Jasno, mi smo usmjeravale, ali to je sve zasluga naše djece, naglašava Dujić
Marin GOSPIĆ
Predsjednica Zadruge Dušanka Dujić, učiteljica biologije i kemije te učiteljice razredne nastave Elza Nadarević Baričević i Zdravka Viduka

Učenička zadruga Maraška iz zadarske Osnovne škole Bartula Kašića nije posustala ni u doba korone.
Naime, objavili su knjižicu »Recepti moga zavičaja« u kojoj su spojili recepte koje su sakupljali i isprobavali učenici, također i njihove likovne priloge i fotografije, a u sve su utkali i prigodne stihove književnih velikana, kao i povijesne zanimljivosti.
Maraška je izvrstan primjer kontinuiranog rada i sinergije učitelja i učenika, a ova je knjižica potvrda njihovog truda usprkos otežanim uvjetima.
Priredile su je predsjednica Zadruge Dušanka Dujić, učiteljica biologije i kemije te učiteljice razredne nastave Elza Nadarević Baričević i Zdravka Viduka. Za likovno uredništvo zaslužna je učiteljica likovne kulture Emina Mijatović, a za lekturu učiteljica hrvatskog jezika Meri Popović.

Mali vodič

Dušanka Dujić ispričala je kako su došli na ideju, na koji su se način recepti prikupljali, ali i istaknula značaj uloženog truda učenika. Također, iznimno je važno da znaju i o svojoj povijesti što je važna karika u gradnji identiteta.
- Već godinama s djecom radimo različite pripravke od autohtonog bilja, kao što su pekmezi, sokovi, namazi i slično. Paralelno, prikupljali su recepte, najčešće od svojih baka. I onda smo htjele objediniti aktivnosti naših učenika. Obradili smo svaku biljku, dodavali zanimljivosti, stihove, likovne priloge, objašnjavali značenje... Naše je podneblje iznimno bogato biljem, a ovo je mali vodič. Udahnuli smo dušu biljkama. Jasno, mi smo usmjeravale, ali to je sve zasluga naše djece, naglašava Dujić upravo to kao najveću vrijednost.
Nadarević Baričević otkrila je da su recepti najprije objavljeni u digitalnom izdaju, a potom su, zahvaljujući sponzorstvu Školske knjige koja, kao i drugi izdavači uvijek izlazi u susret, dobili trajno, opipljivo, tiskano ruho.
- Fotografije su iz arhive, to je nastajalo zapravo već nekoliko godina. Knjižica je rezime dugugodišnjeg rada naše zadruge. Tu su i neki učenici koji su sada već srednjoškolci, priča Nadarević Baričević i zaključuje da je to, uz nagradu Grada Zadra, jedna od kruna njihovoga rada.
Viduka je ukazala na to da je pandemija donijela i neke dobrobiti, naučili su nešto novo, nadogradili svoje tehnološko znanje i isprobali more novih alata.

Koroni usprkos

- Odkad je počeo lockdown, počeli smo sve više i više koristiti digitalne alate i platforme. Stvorila se tako jedna digitalna platforma u kojoj se mogu izrađivati digitalne knjige. Dizajn te digitalne knjige koji nam se svidio bio je isti kao i ovaj u tiskanoj knjizi. Sve je bilo vrlo brzo i jednostavno, kazuje Viduka.
Sad ne smiju spajati djecu iz različitih razrednih odjeljenja pa ih raspoređuju po danima i terminima.
- Održavamo radionice, nekoliko učenika i učenica iz istog razreda. Čak nismo ni u učionici, već se snađemo i održavamo ih u holu škole, priča Dujić i dodaje da rade u vrtu, imaju suradnju s raznim institucijama...
Cilj im je, kazuje Dujić, potaknuti učenike na kreativnost, razvijanje različitih vještina kako bi stekli samopouzdanje, kritičko vrednovanje sebe i drugih. Cilj je i prijateljski duh te otkrivanje potencijala koje učenici možda još nisu spoznali, kao i razvijanje poduzetničkog duha u školi. Učenicima se omogućava stjecanje ekološkog, gospodarskog obrazovanja, kao i razvoj sposobnosti i korisno provođenje slobodnog vremena.
Izuzetno je važna i odgojna komponenta, razvijaju komunikacijske vještine, postaju još senzibilniji i integriraju se u društvenu zajednicu. Valja naglasiti i timski rad koji razvijaju međusobnom suradnjom, uvažavaju različita mišljenja i njeguju toleranciju.
Jako im je važno širiti suradnju s lokalnom zajednicom, posebno su uključeni roditelji. Zahvaljuju inženjeru agronomije Zvonimiru Vlatkoviću, vanjskom članu i stručnom suradniku koji od prvoga dana prati rad Zadruge.
- Doista, ovo je vrijedan uradak nastao uz puno rada, ljubavi, volje i želje da svoje učeničko iskustvo, uz podršku svojih učiteljica, u radu s čajevima i preradom voća u pekmez podijele s drugima, zaključio je Vlatković.

Mjesto buđenja ekološke svijesti

Budući da su u »Bartulu Kašiću« svjesni kako je od presudne važnosti što ranije započeti educirati djecu o važnosti ekologije, zaštite okoliša, očuvanja autohtonih i tradicijskih sorti biljaka te razvijati human odnos prema potrebitima, 2015. godine osnovali su učeničku zadrugu Maraška. Stoga, to je mjesto buđenja ekološke svijesti, humanosti i poduzetničkog duha.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno