Projekt »Stara pijaca« propao zbog slabog interesa prodavača

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Iako je trebao okupiti proizvođače autohtone robe
"Stara pijaca" nije nas puno koštala jer smo iskoristili već postojeći prostor i upotrijebili štandove koje smo koristili za sajmove, tako da možemo govoriti o uloženih dvadesetak tisuća kuna koje smo potrošili na dekoracije. Stoga smatram da ne možemo govoroti o gubitku vezanom za ovaj projekt, osobito zato što ćemo ovaj prostor i dalje koristiti, kaže Letinić
Zvonko KUCELIN
Mrtvu "Staru pijacu" pokušalo se oživjeti starim stvarima

Iako je »Stara pijaca« trebala okupiti proizvođače autohtonih proizvoda, projekt, nažalost, nije zaživio te dio zadarske tržnice sa starim štandovima već dulje vrijeme zjapi prazan. Rezultat je to, kako nam kažu u Tržnici Zadar, potpune nezainteresiranosti vlasnika obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava za dio pijace koja je trebala privući sve one koji kupcima žele ponuditi isključivo domaće proizvode.
Naime, želeći obogatiti ponudu domaćim i stranim kupcima, rukovodstvo Tržnice Zadar osmislilo je projekt pod nazivom »Stara pijaca« s originalnom scenografijom koja je trebala podsjetiti na jednu od najpoznatijih tržnica u Hrvatskoj koju su svojim domaćim proizvodima opskrbljivale prodavačice s otoka i zadarskog zaleđa. Dopremljeni su čak i stari štandovi te niz drugih rekvizita iz starih konoba kako bi se stvorilo što autentičniji ugođaj stare pijace.

Suradnja s AGRRA-om

- Za »Staru pijacu« osigurana je scenografija s kojom će prostor na dijelu sadašnje Pijace Passini postati kulisa za trgovinu, ali i povijest same zadarske tržnice. Scenografija obuhvaća tipske banke, pergolu, starine, prezentacijski pult, izložbu »Povijest tržnice« i niz sličnih stvari. Cilj projekta je organizirati nezaobilaznu točku razgledanja grada, na kojem će biti prezentirani najbolji proizvodi, običaji i tradicija Zadarskog kraja - kazao nam je direktor Letinić koji se na ovaj projekt odlučio nakon izvrsnih reakcija na sajam prošle godine u svibnju koji je oduševio i prodavače, njihove kupce, ali i goste koji su ovdje na jednom mjestu mogli kupiti autohtone proizvode zadarskoga kraja.
Tržnica Zadar još 2017. godine dogovorila je suradnju s Agencijom za ruralni razvoj Zadarske županije po pitanju provođenja zajedničkih ciljeva i vizija, odnosno davanja potpore lokalnim proizvođacima te pomoći oko plasmana njihovih proizvoda na tržište. Suradnja je rezultirala zajedničkom analizom postojećeg stanja na zadarskim tržnicama, analizom poslovanja drugih hrvatskih tržnica, ali i najboljih europskih tržnica te određivanje okvirnih smjernica razvoja Tržnice Zadar.
Što je onda krenulo po krivu, odnodno zašto je »Stara pijaca« već nakon par dana rada ostala prazna, pitamo direktora Tržnice Tomisava Letinića. Osobito nas je zanimalo koliko je tvrtka uložila sredstava u ovaj projekt te vjeruju li da će se on u konačnici ipak isplatiti?

Radije idu na sajmove

- »Stara pijaca« nije nas puno koštala jer smo iskoristili već postojeći prostor i upotrijebili štandove koje smo koristili za sajmove, tako da možemo govoriti o uloženih dvadesetak tisuća kuna koje smo potrošili na dekoracije. Stoga smatram da ne možemo govoroti o gubitku vezanom za ovaj projekt, osobito zato što ćemo ovaj prostor i dalje koristiti. Imali smo prošle godine u budžetu određena sredstva za marketing, ali to zasad nećemo potprošiti jer je prodaja na Staroj pijaci stala. Bili smo spremni i jednu ugostiteljsku kućicu staviti u sklopu prodaje na »Staroj pijaci«, ali kako nema zainteresiranih prodavača, sada će to morati pričekati - kaže Letinić, napominjući kako mu je žao što ova inicijativa nije uspjela, ali da razumije proizvođače domaće hrane i ostalih proizvoda.
- Razlog ovako slabog odaziva je što nemaju dovoljno proizvoda da bi dolazili svaki dan na »Staru pijacu«, a drugi je što su svoju robu ipak naviknuli prodavati na sajmovima. Na njima u roku od svega par dana prodaju puno više nego ovdje na tržnici, no mogući razlog lošeg odaziva je i lokacija s obzirom da su naviknuli svoju robu prodavati na trgu ili Forumu. Međutim, smatram da bi se rezultat itekako postigao kada bi prodavači barem godinu dana radili na toj lokaciji. No, ništa neće propasti jer ćemo taj prostor namijeniti za povremena događanja u suradnji sa poizvođačima domaćih proizvoda. Znači, prostor ostaje ovakav kakav je i do idućeg se ljeta neće ništa mijenjati - poručuje Letinić.

Uključili se i lokalni klasteri

Prepoznajući vrijednost ovog projekta, u njegovu izradu uključila se i Zadarska županija te dio lokalnih klastera. U Tržnici Zadar tako kažu da su projekt »Stara pijaca« osmislili u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zadra i Zadarske županije, a uz poticaj Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo, vodno gospodarstvo, ruralni i otočni razvoj Zadarske županije. Poticaj su im dali i Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije, Klaster »Hrvatski otočni proizvod« te Upravni odjel za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka. Stoga je šteta što ovaj projekt nije zaživio, ali su u tržnici uvjereni kako će se vlasnici OPG-a opet vratiti ovom dijelu pijace.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno