Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Prometni prekršitelj na licu mjesta bit će zaveden u sustav

29.06.2021. 08:12


Hrvatska policije godišnje ispiše više od 700 tisuća prekršajnih prijava u prometu, ukupno gotovo milijun prekršaja policijski službenici ispišu tijekom jedne godine, pritom koristeći hrpu papira, zapisujući sve podatke ručno, što je dugotrajan i spor proces, a nerijetko dolazi i do grešaka. Danas je u Zadru u rad pušteno Centralno ispisno mjesto prekršajnog postupka. Uz ministra Božinovića događaju su nazočili i glavni ravnatelj policije Nikola Milina, načelnik Uprave policije Ravnateljstva policije Ivan Merćep, načelnik Policijska uprave zadarske Anton Dražina te voditelji sektora i službi zaduženih za rad na projektu.


Konačni cilj sigurnost u prometu
Marijan Vučko iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije predstavio je tako projekt "Unaprjeđenje i modernizacija rada prometne policije" i dao najvažnije podatke o tom projektu u kojeg je Vučko uključen od samog idejnog začetka 2017. godine. Najvažniji razlog pokretanja projekta jest činjenica da su policijski službenici tijekom rada na terenu bili obvezni ručno popunjavati veliki broj dokumenata, a samo postupanje je bilo dugotrajno, što je dovodilo do učestalih grešaka i žalbi građana. Ovim projektom osigurat će se potpuna digitalna transformacija postupanja policijskih službenika, kako u stacionarnim uvjetima, tako i u mobilnim uvjetima na terenu.
– Konačni cilj ovog projekta jest modernizacija i povećanje učinkovitosti, transparentnosti i ekonomičnosti rada prometne policije, što na kraju dovodi i do povećanja sigurnosti u prometu, rekao je Vučko dodavši kako je projekt idejno zaživio još prije četiri godine, a 2018. je izborom izvođača aplikativnih riješenja započela izgradnja sustava.
– Paralelno s izgradnjom aplikativnih rješenja, provedena je nabava potrebne opreme koja uključuje uređaje za nadzor brzine, 26 opremljenih presretača, računalnu opremu, prijenosna računala s pisačima i tablete, nabrojio je Vučko te je na kraju demonstrirano kako će teći sustav prijave koji sada traje samo nekoliko minuta, a prekršitelj odmah na licu mjesta dobije potvrdu o novčanoj kazni.


Benefit za građane i za policiju
Planirani troškovi cijelog projekta su 75 milijuna kuna. Projekt omogućuje centralizaciju, modernizaciju i automatizaciju obrade i procesuiranja prekršaja na razini cijele Hrvatske. Centralno ispisno mjesto prekršajnog postupka Zadar predstavlja središnje mjesto iz kojeg će se provoditi automatizirano ispisivanje, kuvertiranje i otprema utvrđenih prekršaja svih ustrojstvenih jedinica MUP-a. Benefite od ovakvog sustava imat će i policija i građani jer digitalna transformacija postupaka omogućuje brže procesuiranje prekršaja, povećava izvjesnost kažnjavanja te osigurava jednostavniju i bržu komunikaciju sudionika u prometnim prekršajima s policijom. Svaka policijska patrola imat će prijenosna računala i pisače, potrebni broj tableta i drugih elektroničkih naprava, a svi su prošli i edukaciju kako bi znali upravljati sustavom te kako bi ovaj postupak zaživio što brže. Ministar Božinović koji je prisustvovao predstavljanju ovog projekta naglasio je kako je su stečeni svi uvjeti da posao krene, i iako predviđa da će na početku biti manjih problema prilikom uhodavanja u sustav, naglašava kako je ovo revolucionaran pristup i siguran je da će svima olakšati posao.
– Projekt kreće danas na razini cijele Hrvatske, trebat će nešto vremena da zaživi u svakoj policijskoj upravi. Ovo je revolucionaran pristup u smislu modernizacije, digitalizacije i unaprjeđenja poslovnih procesa, a ovime je transparentnost podignuta na najvišu razinu, rekao je ministar dodavši kako sad prekršaj neće moći završiti u nekoj ladici jer je cijeli predmet ušao u digitalnu proceduru i po njemu se više ništa ne može raditi u smislu usporavanja ili nečega sličnog.




Unaprjeđenje poslovanja
– Ovo je rezultat rada stručnjaka iz niza područja, a zahvaljujući njemu ubrzat će se cijeli sustav. Nešto što je danima pa i mjesecima čekalo na potpis kod ovlaštenih potpisnika u policijskim upravama, od danas moći potpisati digitalno i isprintati na jednom mjestu. Nakon toga će se dostavnicama, koje će u Hrvatskoj pošti biti razvrstane po prekršiteljima i svim drugim zainteresiranima, dostavljati policijskim postajama gdje je prekršaj nastao, objasnio je Božinović.
Policija sa svoje strane čini apsolutno sve da unaprijedi poslovanje, ali prije svega da građani što prije mogu dobiti i rješenja i obavijesti koje ih se tiču njih osobno, nastavio je Božinović i najavio kako na ovome svakako neće stati.
– Mi smo kroz Nacionalni program sigurnosti i prometa na cestama investirali i u fiksne, stacionarne uređaje za mjerenje brzine koji su svi spojeni s virtualnim svijetom prometne policije. Dakle, sve ono što snimi kamera automatski ide na obradu koja će doći na centralno ispisno mjesto u Zadru. Nabavili smo novih 26 presretača koji su potpuno opremljeni, neće više biti potrebe da policijski službenik dođe u policijsku postaju, na svoje radno mjesto i da tu izgubi dodatno vrijeme na birokratski posao, nego će se to odsad odrađivati na ovaj način, rekao je Božinović i dodao kako je najveći benefit svakako smanjenje broja ljudi koji rade na prekršajima, a svakako će se i smanjiti vrijeme čekanje, čime se postiže veća sigurnost, ali i izvjesnost penaliziranja, rekao je na kraju Božinović dodavši kako je siguran da će projekt olakšati stvari za sve koji sudjeluju u prometu.