Deset riječi koje začuđuju kao inspiracija u Mjesecu frankofonije

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Učenici francuskog jezika upriličili izložbu u Kneževoj palači
Učenici četiriju osnovnih škola u kojima se uči francuski jezik (Šime Budinića, Šimuna Kožičića Benje, Nova i Petra Preradovića) na likovnim su radionicama imali temu deset zadanih riječi iz ovogodišnjeg međunarodnog natječaja ‘Dis moi dix mots qui d(etonnent)!’ ili ‘Reci mi deset riječi koje začuđuju!, ali i šokiraju, dištonavaju, kako bismo mi u Dalmaciji rekli. Nastali su ovi začuđujući likovni radovi, rekla je Pera-Martinac
Vedran SITNICA
Izložba likovnih radova učenika u organizaciji Hrvatsko-francuske udruge

Pjesmom, plesom i recitacijom učenika četiriju zadarskih osnovnih škola koje uče francuski jezik, u dvorištu Kneževe palače otvorena je izložba njihovih likovnih radova nastalih u sklopu radionica tijekom Mjeseca frankofonije.
Manifestacije u okviru Dana frankofonije organizira Hrvatsko-francuska udruga, čija je predsjednica Stanka Pera-Martinac, otvorila izložbu.

«Bol« i »Krik«

- Učenici četiriju osnovnih škola u kojima se uči francuski jezik, Šime Budinića, Šimuna Kožičića Benje, Nove i Petra Preradovića na likovnim su radionicama imali temu deset zadanih riječi iz ovogodišnjeg međunarodnog natječaja ‘Dis moi dix mots qui d(etonnent)!’ ili ‘Reci mi deset riječi koje začuđuju!, ali i šokiraju, dištonavaju, kako bismo mi u Dalmaciji rekli. Nastali su ovi začuđujući likovni radovi u kojima su učenici iskazali svoju maštovitost i kreativnost, kao i slobodu izražavanja u likovnim interpretacijama riječi koje su inspirirale svojim značenjem, zvučnošću i neobičnošću, rekla je Pera-Martinac, dodajući kako time promiču francuski jezik koji je u našim školama još nedovoljno zastupljen.
Na panoima u predvorju Kneževe mogu se vidjeti zaista zanimljivi crteži, na kojima su učenici na svoj način interpretirali zadane riječi.
Ena Dujić iz 6. razred OŠ Š.K.Benje dobila je riječ ‘bol’, a asocirala ju je na poznato Munchovo djelo Krik.
- Nacrtala sam svoju verziju Krika. Linije u dvije boje u trbuhu glavnog lika idu u krug kao znak mučnine koju mu je zadala ta bol zbog koje vrišti. Takve linije, samo još više iscrtane izlaze iz njega i izvan tijela, pojašnjava kreativna Ena, dodajući kako jako voli francuski jezik.
- Njemački mi je zvučao pregrubo, talijanski prelagano pa sam izabrala francuski i sretna sam što ga učim i što ču ga moći koristiti, rekla je Ena.
Mentori učenika koji su sudjelovali na izložbi su profesorice francuskog jezika Daniela Pijaca, Branka Marcelić Panjak, Danijela Predovan i Sanja Strika, a sudjelovali su i likovni pedagozi Josipa Čačić Orlović, Veronika Šindija, Tomislav Bišćan i Patricija Pulig.
Svečani program otvorenja vodila je učenica 8.c razreda OŠ Petra Preradovića, Nuša Pedišić.

Veseli promicatelji francuskog jezika

Zbor i Orfov orkestar OŠ Petra Preradovića otvorio je s poznatom francuskom dječjom pjesmicom Sur le pont d’Avignon. Mentorica im je Višnja Klobučar. Pjesmu Le vie n’est pas toujours facile ili Život nije uvijek lagan recitirale su učenice Lauren Milanja i Nika Ivana Medić pod mentorstvom Sanje Strike i Jadranke Amanović. Djevojčice iz Plesnog odjela Glazbene škole Blagoja Bersa, u bijelim i narančastim haljinama s cvjetnim vijencima u kosi, otplesale su poznatu renesansnu kompoziciju Tourdion. Koregrafiju koja je na otvorenje donijela još malo veselog ritma i dašak proljeća osmislila je profesorica Sanja Petrovski.
Za kraj su učenice petih i šestih razreda OŠ Š.K. Benje uputile pozivnicu na francuskom jeziku koja sadrži svih deset riječi koje su se koristile kao tema na izložbi. Pozivnicu su recitirale: Leona Petani, Mia Vuletić, Laria Bašić, Sara Kalcina i Ena Dujić.
- Brojni učenici koji su sudjelovali na otvorenju izložbe pozivnicu su dobro razumjeli. Koliko je važan francuski jezik i zašto ga je dobro znati. Frankofonija je zapravo zajednica živog i dinamičnog jezika kojeg govori više od 174 milijuna govornika na pet kontinenata, a njezini ciljevi su, kako promicanje francuskog jezika, kulture i jezične raznolikosti, tako i promicanje mira, demokracije, ljudskih prava, obrazovanja... Znanje francuskog jezika omogućuje kvalitetnije obrazovanje, više mogućnosti za izbor sveučilišta, francuski je radni jezik Europske unije i međunarodnih institucija, važan je i u turizmu. U Hrvatskoj svake godine broj frankofonih turista raste..., istaknula je Pera-Martinac te zahvalila svim učenicima, ljubiteljima i promicateljima francuskog jezika kao i onima koji će to tek postati.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno