Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Za kreativne projekte plavog gospodarstva pola milijuna eura

31.01.2019. 18:30
Za kreativne  projekte  plavog  gospodarstva  pola  milijuna  eura


Prvi regionalni Infodan u sklopu EU projekta 4helix+ održan  je danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Zadar u  povodu objave Transnacionalnog poziva za registraciju u bazu  Pružatelja znanja, koji je namijenjen stručnjacima u području kulturnih i kreativnih industrija. Oni u okviru ovog projekta imaju mogućnost  sklopiti ugovor za pružanje usluga s malim i srednjim poduzetnicima  (MSP) na području plavog gospodarstva, za što poduzetnici mogu dobiti vaučer od 10.000 eura. Fokus projekta je na tradicionalnim plavim  sektorima poput ribarstva, brodogradnje, obalnog i pomorskog turizma  i na novorastućim sektorima poput akvakulture, plave biotehnologije i  zelene brodogradnje.


Ukupna vrijednost projekta 2,2 milijuna eura
Okupljene interesente na početku je pozdraviio Denis Ikić, direktor  HGK Županijske komore Zadar, a više o samom projektu i o tehničkim  savjetima kako se uključiti rekli su Maša Kamber, voditeljica 4helix+  projektnog tima HGK-ŽK Zadar i Ivan Jadreško, komunikacijski voditelj  4helix+ projektnog tima HGK-ŽK Zadar.
Kako je rekla Maša Jurin, projekt 4helix+, ukupne financijske vrijednosti 2,2 milijuna eura sufinanciranog iz EU programa Interreg Mediteran, Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Zadar provodi  od veljače 2018. u partnerstvu s još 9 institucija iz ukupno 7 zemalja  europskog dijela Mediterana.
– Projekt se usredotočuje na poticanje kreativnih inovacija u sektoru  plavoga gospodarstva, na način da onim mikro MSP-ovima i START-UP  tvrtkama plavoga gospodarstva koji žele unaprijediti svoje poslovne  procese, proizvode ili usluge, putem suradnje s kulturno-kreativnim industrijama, nudi aktivnosti obuke i financiranja inovativnih projekata.  Približno pola milijuna eura iz sredstava projekta dodijelit će se odabranim tvrtkama plavoga gospodarstva upravo za financiranje  uvođenja kreativne inovacije u svome poslovanju, koju će razviti i implementirati uz pomoć tzv. pružatelja znanja – stručnjaka u kulturno- kreativnim industrijama koje će moći izabrati iz Transnacionalne baze  pružatelja znanja te s njima zajednički aplicirati na poziv za dodjelu  inovacijskog vaučera u iznosu do 10 tisuća eura po projektu, pojasnila  je Kamber.
Jadreško je prisutne uputio kako se registrirati u Transnacionalnu bazu pružatelja znanja te se tako povezati s malim i srednjim poduzetnicima Mediterana.
– Čini mi se da ćete više vi kao pružatelji znanja biti ti koji će ponuditi neku inovativnu ideju poduzetnicima nego li će neki poduzetnik to  tražiti od vas, iako je i to moguće. U svakom slučaju, tu smo za bilo  kakve informacije, tu smo da vas povežemo i pomognemo u samoj prijavi. S poduzetnicima ćete se imati priliku upoznati i uživo na bootcampovima, a zadnji od njih će biti u Zadru u travnju, rekao je Jadreško.
Kako je dodao Jadreško, samu tu inovativnost ideje ne moraju shvatiti kao neki bauk.


Kad konzerva postane brend
Jadranka Pelikan iz Pelikan consultinga koja surađuje na projektu  kao vanjski stručnjak, navela je primjer iz Portugala.
– U Lisabonu se na jednom mjestu prodaje konzerva ribe za 1 euro, a  samo malo dalje u suvenirnici konzerva iste te gramaže s istom ribom  prodaje se za 6 eura samo zato što su od nje napravili brend. Ta je konzerva oslikana, nudi izvorno portugalsko jelo i ona je dio jedne veće  priče. Možda tu nije ništa posebno inovativno, ali za tog proizvođača ta  je nova i drugačija ambalaža izdvojila taj proizvod u brend, rekla je Pelikan.
Tatjana Rančić iz Shuttle Toursa Zadar navela je nekoliko primjera u  kojima bi pružatelji znanja mogli uvelike pomoći malim i srednjim poduzetnicima na području plavog gospodarstva.
– Primjerice, trebalo bi napraviti suvenir koji bismo dijelili gostima na  odlasku kao zahvalu, ali i promidžbeni materijal, zatim potrebna je  aplikacija za knjigovođe i računovođe za turističke agencije jer tu postoje neke drugačije stavke nego li kod drugih tvrtki pa im je otežan rad.  Nadalje, mnoge su mogućnosti za povlačenje sredstava iz EU fondova,  ali da bi se prijavio, moraš imati projekt, opet nešto prvo uložiti… Sve  su to stvari za koje bi vaučer od 10.000 eura bio značajan iznos, a nama  ga je teško priuštiti iz svakodnevnog poslovanja, pojasnila je Rančić.