Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Broj gostiju povećat ćemo i za više od 5 posto

18.04.2016. 22:00
Broj  gostiju  povećat  ćemo i za više od 5  posto


Rados je kao prioritet najavio dovršetak palače Cedulin koja bi trebala biti završena do konca ove godine
Ante Rados nedavno je izabran za direktora Turističke zajednice grada  Zadra, a ovih će dana i službeno preuzeti svoju dužnost. Žalbeni rok istekao je u ponedjeljak, a kako se nitko od kandidata nije žalio na odluku  Turističkog vijeća, Rados može preuzeti funkciju direktora.
Iako je bilo sumnje u njegov izbor zbog činjenice da se dosad nije  okušao u turizmu, prema onome što smo od njega čuli o budućem radu  zadarske turističke zajednice reklo bi se da se novi direktor dobro uputio  u branšu i proučio sve mane i vrline zadarskog turizma. Svoj je program  već izložio članovima Turističkog vijeća, a u njemu iznosi niz zanimljivosti o razvoju Zadra i usavršavanju našega grada kao turističkog brenda.
Svoje viđenje razvoja zadarskog turizma i ono što mu je prioritet nakon preuzimanja dužnosti od prethodnika Zvonka Šupe, iznio je najprije  za naš list, a posebnu pažnju privlači konstatacija o ostvarenju turističkog prometa većeg i od pet posto za ovu sezonu.
Dovršetak TIC-a
– Što se tiče programa Turističke zajednice i pripreme sezone, one se  za tekuću sezonu donose puno ranije, pa se može reći kako je ova sezona  svojim programima i projektima već dobro pripremljena. Kako je turizam dinamična grana, tako uvijek ima mjesta za promptno reagiranje i  mi smo spremni reagirati na sve nove okolnosti koje se u sezoni mogu  dogoditi. Mnoge projekte treba dovršiti, a jedan od njih svakako je palača Cedulin na kojoj su se radovi malo oduljili. Kako je riječ o renoviranju stare građevine, često se, nažalost, pojave neki problemi koji pomaknu rokove.
Kada planirate završiti ovaj projekt?
– Planiramo to učiniti do kraja ove godine, jer to je najveći financijski  zalogaj Turističke zajednice, pa će i njegovo financiranje biti vrlo kompleksno. Sada moramo obratiti posebnu pozornost da se taj projekt isfinancira do kraja, ali posvetiti pažnju i ostalim programima u pripremi  sezone. Sigurno je kako je sve već pripremljeno i što se tiče kulturno-zabavnog programa, no normalno je da će se dogoditi i one naknadne  preinake u organizaciji, financiranju i sufinanciranju programa, te svim  ostalim marketinškim poslovima. Sve ćemo to nastojati izrealizirati do  kraja i razvijati Zadar kao turistički proizvod, prije svega brend. Morat  ćemo uložiti dosta dodatnih napora da sve realiziramo na najbolji mogući način.
Vrhunska destinacija
S obzirom da tek preuzimate dužnost prvog čovjeka zadarskog turizma, što Vam je u ovom trenutku najveći izazov?
– Dolazak gostiju u određenoj mjeri ovisi i o globalnim uvjetima, jer na  neke stvari možemo utjecati, ali na dio njih ne. No, kada je riječ o zadarskom turizmu, treba svakako reći da on nije plod onih situacija na koje  se ne može utjecati, mislim prije svega na opću situaciju u dijelu zemalja, što se odražava i na naš turizam. Međutim, Zadar spada u vrhunsku turističku destinaciju, a TZ grada Zadra po svojim rezultatima i  načinu djelovanja važi za jednu od najboljih turističkih zajednica u Hrvatskoj i s takvom kvalitetom treba nastaviti.
Koliko je po Vama realno ove godine očekivati povećanje gostiju od  pet posto, kako neki već najavljuju?
– Uvjeren sam da ćemo ostvariti povećanje gostiju i veće od pet posto.
Vjerojatno računate na situaciju u Turskoj, Egiptu i ostalim turističkim zemljama u kojima se događaju teroristički napadi?
– To može biti samo trenutačna situacija na koju se ne smijemo dugoročno oslanjati. Sigurnosna situacija koju ima naša konkurencija može  nam u određenoj mjeri ići u prilog, ali oslanjati se na to dugoročno može  biti dvosjekli mač. Zato  sezonu treba pripremati bez obzira na takve  okolnosti.
Istaknuti naše prednosti
Zadar je proglašen najboljom europskom destinacijom, može li se u  njegovu brendiranju učiniti još više?
– Svakako da može. Svaki građanin grada Zadra kada ga zaustavite na  ulici reći će vam svoje mišljenje o tome i svoja viđenja razvoja turizma.  Svaki od njih dat će vam najmanje tri prijedloga o tome kako vidi razvoj  zadarskog turizma i koje bi stvari želio promijeniti. To je jako dobro, jer  pokazuje da je javnost visoko senzibilizirana za turističku djelatnost i da  razumije da je turizam zapravo generator općeg gospodarskog stanja u  Hrvatskoj i da je to grana na koju se moramo fokusirati jer nam je nadohvat ruke i na najbolji nam način omogućuje da sve svoje komparativne prednosti istaknemo.