Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

POPUŠTANJE MJERA Babić: Sada imamo više posla nego na vrhuncu epidemije

18.05.2020. 10:40


Kako je načelnik Stožera civile zaštite Grada Zadra, dogradonačelnik Ante Babić, i najavio, Stožer sada ima puno više posla nego na vrhuncu same pandemije koranavirusa. Naime, zbog popuštanja epidemioloških mjera njihove postrojbe sada moraju kontrolirati ugostiteljske objekte, frizerske i kozmetičke salone, pekare te ostale objekte koji, po uputama Nacionalnog stožera civilne zaštite, moraju biti pod stalnim nadzorom kako se bolest ne bi vratila.
O tome kakve je najnovija situacija i koliko su zaparavo e-propusnica od početka Covida-19 izdali, razgovarali smo s načelnikom Stožera civilne zaštite Grada Zadra, Antom Babićem, uz čiji se tim veže i jedan raritet – od početka pandemije nisu imali niti jednog jedinog slobodnog dana.
Naprotiv, on i njegovi suradnici radili su svakodnevno, uključujući i Uskrs i sve vikende jer je građanima svakodnevo trebalo odgovarati na zahtjeve za propusnicama, ali i provjeravati pridržavanje mjera distance te sve ostale mjere što ih je propisao Nacionalni stožer.


I dalje na oprezu
– Propusnice su bile na snazi od 25. ožujka do 11. svibnja i u tih 48 dana gradski Stožer civilne zaštite zaprimio je 14.933 zahtjeva, što u prosjeku znači 311 zahtjeva dnevno. Na sve smo te zahtjeve odgovorili radeći apsolutno svaki dan, sve vikende i blagdane te i danas stojimo na usluzi građanima, ali više ne zbog propusnica koje su ukinute, već zbog kontrole provođenja odluka. Naše su ekipe na terenu, postrojbe i komunalno redarstvo, i najviše nam posla odlazi na kontroliranje mjera socijalne distance jer virus nije nestao, samo je ublažen zahvaljujući poštivanju svih mjera, kaže Babić, ističući kako se na tome zahvaljuje građanima Zadra koji su pridonijeli ovako dobroj epidemiološkoj situaciji pridržavajući se propisanih mjera.
– U ovoj smo borbi bili uspješni jer kada nakon svega analiziramo brojke, Zadar je imao 37 oboljelih i jednu preminulu osobu, i kada sve to pogledamo možemo reći da smo iznimno zadovoljni rezultatima. Žao mi je svake žrtve i svih oboljelih, ali kada našu situaciju usporedimo s onom po svijetu gdje je zbog pandemije umrlo preko 300 tisuća ljudi i 4,7 milijuna ih je zaraženih, možemo zaista reći da smo bili uspješni. Stoga još jednom čestitam našim građanima na uspjehu kojemu su najviše sami pridonijeli, ali ih ovom prilikom ujedno molim da i dalje ostanu na oprezu, poručuje prvi čovjek Stožera civilne zaštite Grada Zadra.


Dnevno između 70 i 110 nadzora
O najnovijoj situaciju na terenu i rezultatima inspekcije razgovarali smo s voditeljem postrojbe, Matom Lukićem, koji je upravo obavio inspekciju sa svojim timom.
– Popuštanjem mjera povećao se obujam posla jer je život praktično vraćen u normalu i to zahvaljujući ponajprije građanima koji su poštivali mjere Stožera te se i dalje ponašaju odgovorno. U Civilnoj zaštiti Grada Zadra trenutačno su četiri patrole te dvije mobilne koje svakodnevno obavljaju nadzor. Najviše smo fokusirani na frizerske salone, pekare kafiće i prodavaonice, ističe Lukić.
Dnevno odrade između 70 i 110 nadzora te u prosjeku prime od 10 do 15 prijava, tako da njihove postrojbe još uvijek imaju puno posla.
– Velike trgovine imaju strože kriterije i kod njih su rijetki propusti koji završavaju upozorenjima, dok su kod manjih trgovina ti propusti češći. Ipak, nakon upozorenja i uputa o mjerama, i oni brzo reguliraju sve mjere. Neki se poslodavci maksimalno pridržavaju mjera do te granice da osoblje čak koristi uz kompletnu opremu i zaštitne vizire, pojašnjava voditelj postrojbe.




Lukić: Ima onih koji ne poštuju mjere
Dezinfekcijska sredstva su obvezna i imaju ih svi objekti koji su započeli s radom. I ugostitelji su maksimalno ozbiljno shvatili sve ove mjere te su propusti doista rijetki. Vlasnici i njihovi djelatnici od početka se drže uputa o razmaku, kao i o broju stolova i zaštitne opreme, saznajemo nakon provedene inspekcije ovoga petka.
No, one koji ne poštuju mjere prijavljuju nadležnim ustanovama, s obzirom da ima i onih koji se oglušuju na čak nekoliko upozorenja zaredom.
– Zna se dogoditi da nakon čak tri upozorenja, primjerice, jedna pekara nije prihvaćala naputke, što onda prosljeđujemo nadležnim službama zaduženima za sankcije. S obzirom da dani postaju sve topliji, svjesni smo činjenice da je djelatnicima ugostiteljskih i ostalih uslužnih objekata rad otežan u ovako propisanim uvjetima. No, mi kao članovi Civilne zaštite maksimalno smo profesionalni i korektni prema svima te nismo imali nijednu pritužbu od prvog dana, osim one jedne anonimne koja je zapravo bila prilično nebulozna, pojašnjava voditelj postrojbe Civilne zaštite zaključujući kako su naši građani odgovorni i svjesni, kao i većina poslodavaca.
– Zahvaljujući njima, ova situacija polako završava i život se normalizira. Upravo zbog njihovog ponašanja čvrsto vjerujem da će ova turistička sezona konačno zaživjeti te da više neće biti poruka u stilu »zaboravite na turiste«, zbog čega smo i mi u Civilnoj zaštiti jako sretni.