Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Turistički rezultati iznad očekivanja unatoč koroni

12.09.2020. 09:38


Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić predstavili su u petak turističke rezultate ostvarene tijekom prvih osam mjeseci. Pad turističkog prometa je velik, usred pandemije drukčije i nije moglo biti, ali je daleko manji od onog koji su nam predviđali. U dosadašnjem dijelu godine ostvareno je 53 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju što je dalo razloga za zadovoljstvo čelnim ljudima hrvatskog turizma i konferenciji nazočnim predstavnicima turističkog sektora. Ne čudi stoga da su svi redom isticali zajedništvo i sinergiju bez koje ostvareno ne bi bilo moguće.
U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 posto dolazaka i 53 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Od toga su strani turisti ostvarili 5,5 milijuna dolazaka i 38,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 1,3 milijuna dolazaka i 9,2 milijuna noćenja. Time su dosadašnji rezultati turističkog prometa u Hrvatskoj premašili inicijalna predviđanja Svjetske turističke organizacije (UNWTO) o ostvarivanju 30 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa.


Epidemiološka situacija
– Iza nas je, s obzirom na okolnosti, veoma uspješnih osam mjeseci turističke godine u kojoj su naši turistički djelatnici i oni koji rade u djelatnostima vezanim uz turizam, još jednom pokazali kako su izuzetno prilagodljiviji i inovativni. Ova Vlada prepoznaje turizam i sve dosadašnje mjere, od samog početka pandemije, pred ljeto i sad za nastavak godine, na kojima smo surađivali s brojnim dionicima unutar i izvan sektora, stvorile su temelje za ove rezultate. Pred nama je realizacija ostatka turističke godine te priprema za sljedeću godinu, izrada novog strateškog dokumenta te niz aktivnosti koje imaju cilj održavanje stabilnosti turističkog sustava, jačanja njegove otpornosti te ubrzavanja procesa oporavka. Naša želja je da turizam bude instrument i ogledni primjer kao što je dosad bio, za razvoj gospodarstva i poticanje drugih industrija – istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Tijekom prvih osam mjeseci ove godine najviše noćenja ostvareno je u Istri, i to 11,9 milijuna, u Primorsko-goranskoj županiji 9,7 milijuna, dok je u Zadarskoj županiji ostvareno 8,6 milijuna noćenja. Slijede Splitsko-dalmatinska županija s 8,3 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 3,6 milijuna noćenja. Dubrovačko-neretvanska županija ostvarila je 2,5 milijuna noćenja, Ličko-senjska županija 1,7 milijuna noćenja, dok je Zagreb ostvario 550.000 noćenja, a ostale kontinentalne županije 835.000 noćenja. Na nacionalnoj je razini tijekom prvih osam mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (11,2 milijuna), Slovenije (7,6 milijuna), Poljske (4 milijuna), Češke (3,1 milijun), Austrije (2,3 milijuna), Italije (1,4 milijuna), Mađarske (1,3 milijuna) i Slovačke (1,1 milijun). Gledajući po segmentu smještaja, najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (20,3 milijuna) i kampovima (7,9 milijuna) te hotelima (5,9 milijuna). Top destinacije u prvih osam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Vir, Rovinj, Medulin, Poreč, Crikvenica i Mali Lošinj.
Koliko je epidemiološka situacija diktirala promet, svjedoči i podatak da je u kolovozu ostvareno 2,7 milijuna dolazaka i 21,1 milijun noćenja, odnosno 54 posto dolazaka i 64 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. U kolovozu je najviše noćenja ostvareno u Istri, 5,1 milijuna, dok je na Kvarneru ostvareno 4,2 milijuna noćenja i u Splitsko-dalmatinskoj županiji 4 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 3,8 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 1,7 milijuna noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvarena su 1,2 milijuna noćenja, dok je u Ličko-senjskoj županiji ostvareno oko 750.000 noćenja te u Zagrebu 84.000 noćenja. Na nacionalnoj je razini u kolovozu najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (5,3 milijuna), Slovenije (2,8 milijuna), Poljske (2,2 milijuna), Češke (1,3 milijuna), Austrije (800.000), Italije (760.000), Mađarske (635.000) i Slovačke (520.000).


Nove mjere Vlade
Iznijela je ministrica i podatke prema kojima je u usporedbi s ključnim konkurentima na Mediteranu, ali i većinom destinacija Europe, Hrvatska tijekom prvog dijela ljetne turističke sezone ostvarila jedan od boljih rezultata, a navela je i kako je za nove mjere Vlade koje idu k očuvanju radnih mjesta u sektoru pripremljeno oko 800 milijuna kuna. Kristjan Staničić govorio je o poduzetim promotivnim kampanjama i onima koje će se poduzeti.
– U tijeku su završne pripreme za provedbu aktivnosti koje će cilj imati promociju posezone tijekom koje ćemo u fokus promidžbe staviti nautiku, kontinentalnu ponudu, eno-gastronomiju te ponudu hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode. Također, kroz rujan ćemo provesti kampanju na nama najvažnijim tržištima u sklopu koje ćemo svim turistima izraziti zahvalnost na iskazanom povjerenju prilikom odabira hrvatskih destinacija za svoja odredišta u ovoj godini – kazao je Staničić.
Fokus promotivnih aktivnosti u 2021. godini bit će na promociji Hrvatske kao najsigurnije destinacije Mediterana te orijentaciji na najbliža europska tržišta koja su dobro cestovno povezana s Hrvatskom. No, složili su se svi kako nitko ne može predvidjeti što nas u 2021. godini čeka i valjat će, kako je rečeno, opet biti spreman na ad hoc djelovanje i posvemašnju sinergiju svih dionika u turizmu. Odgovarajući na pitanja novinara, kazao je Staničić da će novca za kampanje biti, makar ga je u proračunu manje. Jedino o čemu se jučer nije govorilo jest procjena prihoda od turizma u ovoj godini. Bilo bi, rečeno je, neodgovorno procjenjivati išta prije kraja godine.




U krizi gosti preferiraju kvalitetu
Na tiskovnoj konferenciji su uz čelne ljude hrvatskog turizma bili i predstavnici sektora – direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain, predsjednik Udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Sean Lisjak, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Martina Nimac Kalcina te član upravnog vijeća Nacionalne udruga obiteljskih i malih hotela Kruno Kapetanović, koji su se svi složili da na ovako dobrim rezultatima mogu zahvaliti sinergiji i zajedništvu.
Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić zahvalio je Vladi na mjerama i brzoj reakciji te među ostalim kazao kako se i u krizi pokazalo da gosti preferiraju kvalitetu tako da su najmanji pad zabilježili hoteli i kampovi s najviše zvjezdica. Prioriteti su, kako reče, rješenje pitanja turističkog zemljišta te očuvanje radnih mjesta. Da nema funkcioniranja turističkog sektora, a onda i cijelog gospodarstva bez sinergije privatnog i javnog sektora, istaknuo je i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain. »Naši djelatnici su naše najveće bogatstvo«, kazao je Fain, pozdravivši mjere Vlade za očuvanje radnih mjesta. Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Martina Rimac Kalcina je pak kazala kako su Vladine mjere mahom mimoišle male iznajmljivače, makar oni pridonose puno ukupnom rezultatu i makar mnogima bavljenje turizmom znači egzistenciju.


NOĆENJA
U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 posto dolazaka i 53 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine


»Iza nas je, s obzirom na okolnosti, veoma uspješnih osam mjeseci turističke godine u kojoj su naši turistički djelatnici i oni koji rade u djelatnostima vezanim uz turizam, još jednom pokazali kako su izuzetno prilagodljivi i inovativni
Nikolina Brnjac


GOSTI
Najviše noćenja ostvareno je s tržišta Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke, Austrije, Italije, Mađarske te Slovačke